Pierwszą decyzją, która pokazała że nowy dyrektor kreatywny domu mody Gucci zamierza zmienić postrzeganie marki, było obsadzenie mężczyzny w reklamie perfum dla kobiet. Alessandro otwarcie powiedział, że chce aby nową cechą charakterystyczną dla brandu było zamazanie granic między kobiecym, a męskim światem. Jared Leto w najnowszej kampanii Gucci Guilty wypadł fenomenalnie u boku pięknych, półnagich modelek.

Kolejnym krokiem w objętej przez Alessandro strategii jest pokazanie, że piękno nie ma granic, szczególnie jeżeli chodzi o wiek. Świat pop kultury zdominowany jest przez wschodzące młode gwiazdki. Praktycznie z każdego billboardu patrzy na nas twarz Kendall Jenner, Gigi Hadid lub Cary Delevingne. Zaproszenie do współpracy 80-letniej Vanessy Redgrave to zaskakująca i miła odmiana dla oka. Na twarzy legendy brytyjskiego kina gołym okiem można zauważyć nieprzemijające piękno.

Aktorka idealnie wpasowuje się w klimat najnowszej kampanii Gucci Cruise 2017, która jak opisuje Michele, inspirowana jest arystokratyczną Anglią. Chatsworth House, posiadłość księcia i księżnej Devonshire prezentuje się idealnie jako tło dla najnowszych projektów Gucci. Kwieciste sukienki, wiktoriańskie kroje, klasyczna czerń i beż przełamane kontrastowym pasem w narodowych barwach Wielkiej Brytanii, to styl, na który może pozwolić sobie kobieta w każdym wieku.