Domenico Dolce i Stefano Gabbana to chyba najbardziej niepokorny duet projektantów w świecie mody. Włosi już niejednokrotnie spotkali się z niemałą krytyką, zarówno odnośnie ich projektów (na przykład TYCH sneakersów), ale również poglądów. Na przykład w tej drugiej kwestii Dolce & Gabbana uchodzi za jedną z nielicznych marek, która nie widzi problemu w tym, żeby jej projekty nosiła Melania Trump. Designerzy nie kryli więc radości, kiedy kilka dni temu podczas przeprowadzki do Białego Domu, pierwsza dama Stanów Zjednoczonych pojawiła się topie z metką włoskiego domu mody.

A gdyby ktoś miał z związku z tym (czy czymkolwiek innym, co dotyczy działalności designerów) jakieś obiekcje, Dolce i Gabbana mają na to sposób. Projektanci postanowili nawoływać do bojkotowania swojej marki, a żeby tego było mało – do zaopatrzenia się przy okazji w T-shirt z takim właśnie przekazem. Model z napisem #boycott Dolce & Gabbana i dużym czerwonym sercem można kupić w sklepie online brandu i kosztuje on 175 euro. Choć nietrudno wyczuć tutaj ewidentny zabieg marketingowy (tzw. statements T-shirts są przecież hitem tego sezonu), nie można odmówić Domenico i Stefano pomysłowości. Nie dość, że w znaleźli swój własny sposób na „walkę” z hejterami, to jeszcze mogą na tym nieźle zarobić.