Wszystko zaczęło się w ubiegłym roku. Świat obiegło zdjęcie z igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro, na którym widać było walczące o medal siatkarki plażowe z Egiptu i Niemiec. Jak się zapewne domyślacie, wynik meczu poszedł w zapomnienie, ponieważ ważniejsze od niego było starcie kulturowe. Niemki zaprezentowały się na boisku w kusych bikini, natomiast Egipcjanki pojawiły się ubrane w odzież sportową z hidżabem na głowie. 

Nie trzeba było długo czekać na rozwiązanie tego problemu. Zdjęcie, które wywołało sporo kontrowersji zainspirowało producenta odzieży sportowej Nike do zaprojektowania swojego pierwszego, sportowego hidżaba dla muzułmanek "Nike Pro Hijab". Prace nad produktem trwały ponad rok. Jest to odpowiedź marki na zmiany kulturowe, jakie zachodzą w sporcie od pewnego czasu. W oficjalnym oświadczeniu firmy przeczytać możemy, że Nike szanuje kulturę Bliskiego Wschodu i  stara się pomóc wszystkim arabskim kobietom w spełnieniu marzeń o profesjonalnej karierze sportowej.

"Nike Pro Hijab" trafi do sprzedaży dopiero wiosną 2018 roku. Charakterystyczne nakrycie głowy wykonane jest ze specjalnego, oddychającego materiału. Sportowy producent nie jest pierwszą firmą, która podjęła się stworzenia sportowego nakrycia głowy dla muzułmanek jednak jako pierwsza marka robi to na taką skalę. Do współpracy przy kampanii sportowy brand zaprosił pięć muzułmańskich kobiet, które uprawiają zawodowo różne dziedziny sportu. Hasło przewodnie całej kampanii to "What Will They Say About You", czyli "Co oni o Tobie powiedzą".