Kilka dni temu Zara wprowadziła do swoich salonów Augmented Reality, czyli rozszerzoną rzeczywistość. Nowa akcja stworzona przez hiszpańską sieciówkę innowacja i ukłon w stronę młodych klientów – świadomych i z łatwością poruszających się w wirtualnej rzeczywistości mediów społecznościowych.

Rewolucja ta łączy ze sobą tradycyjne zakupy z nowoczesną technologią, a oprócz tego, ułatwia zakupy online. Na czym konkretnie polega? Na początku klienci muszą ściągnąć aplikację ZARA AR, którą aktywuje się na witrynach sklepowych i specjalnie przygotowanych podestach w salonach oraz paczkach z zamówieniami online. Po nakierowaniu smartfonów na znak graficzny umieszczony na tych obiektach, na wyświetlaczach telefonów pojawiają się modelki w filmikach trwających od 7 do 12 sekund. Modelki pozują, poruszają się i rozmawiają podczas prezentowania kolekcji Studio w sposób dostosowany do każdego wnętrza. Looki, które mają na sobie modelki można kupić dzięki jednemu kliknięciu, co znacznie usprawnia sam proces zakupów.

ZOBACZ TAKŻE: Jak nosić jeansy z dziurami? Zainspirujcie się stylem gwiazd! >>>

Jeżeli chodzi o witryny od zewnętrznej strony sklepów, to będą one kompletnie puste. Klienci znajdą tam jednak zaproszenie do ściągnięcia aplikacji ZARA AR i będą mogli natychmiast je wypróbować. Aplikację można pobrać ze sklepów iTunes i Google Play – my nie możemy doczekać się sprawdzenia tych hologramów!

Nowa akcja trwać będzie przez dwa tygodnie i obejmie 120 najlepszych sklepów marki – w tym ten przy ulicy Marszałkowskiej w Warszawie. Chyba czas wybrać się na zakupy!