Kolekcja GILTIG jest początkiem współpracy IKEA z projektantami mody. IKEA zamierza w ten sposób poszerzyć swój sposób myślenia o wystroju wnętrz i pozwolić swoim klientom na szybką zmianę wystroju wnętrza, przy niewielkich kosztach. Wystarczy zmienić pojedynczy element, jak pościel, zastawa na stole czy zasłony i całe wnętrze zyskuje zupełnie nowy charakter.

Do pierwszej współpracy IKEA zaprosiła Katie Eary, która przenosi swoje pokręcone wzory do świata wyposażenia domu. „Nasza nowa kolekcja jest skierowana do każdego, kto poprzez wnętrze swojego domu pragnie wyrazić osobowość i wyróżnić się spośród tłumu. GILTIG to zaproszenie, by podkręcić zmysły – szaleństwo kolorów i wzorów, jakiego jeszcze nie było. Cieszymy się ze współpracy z Katie Eary, ponieważ dzięki produktom z kolekcji GILTIG każdy może mieć odrobinę świata mody w swoim domu” – podkreśla Małgorzata Jezierska, Specjalista ds. PR, IKEA Retail w Polsce.

Limitowana seria londyńskiej projektantki to m.in. talerze, kubki, miski, bawełniane torby, poszewki na poduszki czy fartuchy. Wśród wzorów i printów znajdują się nieoczywiste motywy, jak czerwony mózg, błękitna ryba lub gałka oczna to tylko niektóre motywy, które dzięki cyfrowemu drukowi mogły się znaleźć na produktach IKEA.

„Jestem projektantką odzieży męskiej, ale uwielbiam też meble i artykuły wyposażenia wnętrz, więc kiedy dostałam tę propozycję, od razu wiedziałam, że to jest to. Dobry dom wcale nie polega na wypełnianiu przestrzeni szpanerskimi, efekciarskimi przedmiotami, ale na posiadaniu rzeczy, które uzupełniają twoją osobowość. Dzięki temu, gdy wchodzisz do czyjegoś domu, masz wrażenie, jakbyś znalazł się w głowie danej osoby” – komentuje Katie Eary.

Limitowana kolekcja IKEA GILTIG będzie dostępna we wszystkich sklepach IKEA w Polsce od kwietnia 2016 r.