Głosowanie

Agata Joutsen

28 lat, Gdańsk

Agata Joutsen

„Staram się, być zaprzeczeniem stereotypu, że ładna kobieta nie musi być mądra” – mówi Agata. Choć od wielu lat zajmuje się modelingiem, na codzień zamiast markowych ubrań zakłada uniform w kolorowe kotki i jako pielęgniarka neonatologiczna ratuje wcześniaki i noworodki. „Każdy dzień to walka o życie i zdrowie moich małych pacjentów – napisała w zgłoszeniu. – W swojej karierze przeszłam również przez oddział intensywnej terapii noworodka, gdzie trafiają wcześniaki na granicy przeżywalności. Moja codzienność to troska o maluszki, pielęgnacja ich, radość z ich powrotu do zdrowia, ale też ogromne dramaty i ciężkie chwile, kiedy towarzyszę rodzicom chorych dzieci.” W swojej pracy musi mieć ogrom wiedzy i nerwy ze stali i za to ją podziwiamy!

Liczba głosów: 305

Anna Ledwoń

27 lat, Kraków

Anna Ledwoń

 „Jestem zwykłą dziewczyną, która kiedyś uwierzyła, że jak się chce – to można. A jak dołoży się do tego ciężką pracę i radość życia - to można jeszcze więcej” – napisała Ania. Mówi o sobie, że jest uzależniona od ludzi i mediów społecznościowych. Współtworzyła od zera agencję kreatywną More Bananas, która wystartowała w maju ubiegłego roku, a już zatrudnia siedem osób. Dla nas najbardziej inspirujące jest to, że Ania uwielbia dzielić się wiedzą.  Wymyśliła „Crash Mondays” – bezpłatne comiesięczne spotkania i warsztaty, dla wszystkich, którzy chcą się dowiedzieć jak w realu zastosować marketingowe teorie. Prywatnie lubi zarażać innych dziwnymi pasjami. Jakimi? Np. tworzeniem własnych florariów, do których ma słabość.

Liczba głosów: 457

Dominika Zdęba

20 lat, Kłodzko

Dominika Zdęba

Młode, stare, porzucone, schorowane, z traumami... Bezdomne psy i koty dzięki Dominice, studentce drugiego roku studium medycznego,  wracają do zdrowia i znajdują nowy, kochający dom (tylko w jednym roku pomogła ponad 80 zwierzętom). „Staram się dzielić z innymi tym, co mam” – mówi skromnie. Jako dziecko pomagała rodzicom, którzy prowadzili zawodową rodzinę zastępczą. Od 10 lat (tak, to nie pomyłka), oddaje swoje serce zwierzętom. Jej CV robi wrażenie! Jest w nim wolontariat w fundacjach „Mrunio” oraz „Pod Psią Gwiazdą”, udział w manifestacjach (np. „Zerwijmy Łańcuchy”, wspieranie akcji przeciw okrucieństwu wobec zwierząt (np. „Otwarte Klatki”) i organizowanie zbiórek pieniężnych i rzeczowych.

Liczba głosów: 4022

Ewelina Protasewicz

30 lat, Siedlce

Ewelina Protasewicz

Niewielu nauczycieli samemu robi dla swoich uczniów książki i ćwiczenia,. Ewelinie przychodzi to naturalnie, bo rysować lubi od zawsze. Dzięki rysunkom na marginesach książek łatwiej było jej się uczyć i skupić na lekcjach – pomyślała więc, że innym ta metoda też może pomóc. Najpierw przygotowywała autorskie zadania, własnoręcznie wykonane gry i kolorowanki dla uczniów szkoły, w której pracuje. Ponad rok temu stwierdziła, że rysunki, które zalegają w szufladzie mogą się przydać innym. Zaczęła publikować swoje prace na Facebooku jako Rysopisy. Projekt przerósł jej najśmielsze oczekiwania (ma ponad 7 tys. fanów) i otworzył Ewelinie drzwi do nowych wyzwań (zajęła się m.in. ilustrowaniem książek).

Liczba głosów: 3384

Gabriela Zawierucha

21 lat, Góra Świętej Małgorzaty

Gabriela Zawierucha

Gdyby doba miała 48 godzin, ona doskonale wiedziałaby jak je wykorzystać w 100%. „Gabrysia to dziewczyna, która nie boi się wyzwań i kocha pomagać innym” – napisała w zgłoszeniu jej siostra. Studiowanie zarządzania na Uniwesytecie Łódzkim i bycie wedding plannerką, która spełnia marzenia o bajecznych ślubach najbardziej wymagającym parom nie wystarcza Gabrysi. Dlatego wymyśla projekty pro-społeczne. Po to, żeby zachęcić ludzi do czytania książek, zrobiła razem z kolegą akcję „Nieczytanie”, w której mnóstwo znanych osób opowiedziało o swojej miłości do literatury. Niecały rok temu zorganizowała warsztaty dla kobiet pod hasłem „Przebudź moc swojej kobiecości”. Ich celem było promowanie siły i piękna kobiet – tego, o czym mówi teraz cały świat.

Liczba głosów: 625

Klaudia Halz

29 lat, Kraków

Klaudia Halz

„Jest jak ciepła czekolada w pochmurny dzień” – napisała o Klaudii dziewczyna, która zgłosiła ją do naszego konkursu. Czym zasłużyła na takie porównanie? Otóż stworzyła projekt, który skupił wokół siebie ponad 3 tysiące dziewczyn. Projekt nazywa się „365 dni #wspódnicy” i tak naprawdę jest grupą na Facebooku, na której można wrzucać zdjęcia w spódnicy. Ale spódnica to tak naprawdę tylko przykrywka – w grupie chodzi o to, by dzielić się swoimi przeżyciami, rozterkami, pisać o tych trudnych momentach i tych bardzo szczęśliwych. Żeby odnaleźć swoją kobiecość, wdzięk i pewność siebie, spojrzeć na siebie w inny sposób, a nawet znaleźć przyjaźń. A wszystko to w atmosferze szczerości i bez wszechobecnego hejtu. Więcej o projekcie przeczytacie na blogu Klaudii haukotella.com.

 

Liczba głosów: 11766

Patrycja Krawczyk

26 lat, Wrocław

Patrycja Krawczyk

Czy kobieta może odnaleźć się w zdominowanej przez mężczyzn branży? Może i to świetnie, a Patrycja jest tego najlepszym dowodem. Na codzień pracuje w salonie samochodowym, sprzedającym jedne
z najszybszych aut świata. W wolnym czasie prowadzi bloga podrózniczego (jumpytravels.wordpress.com) i startuje w rajdach samochodowych jako pilot. Niewiele kobiet się tym zajmuje – bycie pilotem wymaga nerwów ze stali, świetnej koncentracji i perfekcyjnego przygotowania. To Patrycja mówi kierowcy jak ma jechać na trasie rajdu, żeby wygrać, kontroluje tempo wyścigu,
a kiedy trzeba musi zmotywować kierowcę niczym zawodowy psycholog. A w tym wszystkim udaje się jej zachować kobiecość i elegancję.

Liczba głosów: 5655

Nicola Gawrońska

16 lat, Borówno

Nicola Gawrońska

Ma dopiero 16 lat (jest najmłodszą z dziewczyn, które zostały zgłoszone  do konkursu), ale jej zaangażowanie jest imponujące. Jak wiele nastolatek Nicola śpiewa, gra na gitarze i pisze piosenki, ale robi to po to, by pomagać potrzebującym. Dwa lata temu w pojedynkę zorganizowała w swojej byłej szkole koncert charytatywny na rzecz dzieci z domu dziecka (uczniowie szkoły mogli zakupić ciasto lub przynieść zabawki dla maluchów). W marcu tego roku postanowiła zaangażować się w pomoc małemu Kornelkowi, którego rodzice zbierali pieniądze na operację chorego oka w Nowym Yorku. Nicola nagrała dla chłopca cover, wrzuciła go na Facebooka z informacją jak można pomóc dziecku. Jej filmik zobaczyło 6 tys. osób, a jak wiadomo każdy gest się liczy.

Liczba głosów: 2017

Klaudia Panasiuk

25 lat, Warszawa

Klaudia Panasiuk

„Jestem dumna, że mogę być girl boss” – mówi Klaudia, która postanowiła rozpowszechnić w Warszawie modę na soki wyciskane metodą cold press. W ciągu zaledwie siedmiu miesięcy stworzyła jedno z najmodniejszych (i najbardziej instagramowalnych) miejsc na mapie stolicy. Supermodne smoothie bowle i kanapki z awokado w kawiarni Klaudii serwowane są z wielką dbałością o estetykę, a klienci zawsze pytani są o opinię. Jednak nie tylko o wygląd dań tu chodzi. „Moją misją jest przekonanie (szczególnie) młodych osób, do zmiany nawyków żywieniowych – mówi Klaudia. – Chcę pokazać, że sok z buraka w połączeniu z pomarańczą może smakować rewelacyjnie, a zdrowe jedzenie nie musi się wiązać z rygorystyczną dietą. Zdrowy styl życia jest przecież sexy!”

Liczba głosów: 329

Marta Hołderna

26 lat, Ostrów Wielkopolski

Marta Hołderna

„Mam życie pełne zajawek” – napisała o sobie Marta. Przez wiele lat tańczyła i zajmowała się ręcznym malowaniem ubrań, w wolnych chwilach tworzy biżuterię, a czasem pozuje do zdjęć. Przede wszystkim jednak spełnia się jako tatuatorka (pracuje głównie czarnym tuszem z wykorzystaniem czarnych kropek, jej prace możesz zobaczyć na Pracanaczarno.com/tattoo). Pasję do ozdabiania ciała tatuażami Marta wykorzystuje także w szczytnym celu. Razem z kolegami ze studia tatuażu Tetris Tattoo organizuje charytatywne walki-in’y „Dziaranie=Pomaganie”. To dni, kiedy można zrobić tatuaż bez zapisów, a zebrane dzięki temu pieniądze trafiają do najuboższych rodzin z okolicy wskazanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.

Liczba głosów: 10019

Listopadowy numer Glamour

Listopadowy numer Glamour już w sprzedaży!

Po raz pierwszy w historii Glamour do produkcji wszystkich 17 międzynarodowych edycji listopadowego numeru zostały zatrudnione wyłącznie kobiety. W listopadzie Glamour jest #PoweredByWomen.

Do wybory również wersja z dodatkiem: fragmenty nowej książki Katarzyny Tusk „Make Photography Easier” (6,99 zł) lub jeden z kosmetyków marki Delia, Deborah Milano i Bell HYPOAllergenic (9,99 zł).