W styczniu nie tylko sklepy odzieżowe proponują nam przecenione produkty. Również siłownie oferują dużo tańsze karnety w pierwszym miesiącu roku. Oczywiście bardzo dużo osób z nich korzysta, czego skutkiem są zajęte bieżnie i niekiedy kolejki do szatni. Po krótkim czasie wszystko jednak wraca do normy. Dlaczego? Ponieważ mnóstwo ludzi rozpoczynając realizację postanowienia noworocznego nie kończy go. Brak nam zapału do realnej zmiany, która potrwa więcej niż miesiąc. Wynika to również z tego, że nagle zmieniamy wszystkie nasze nawyki, m.in. żywieniowe, a kiedyś przecież codziennie sięgałyśmy po coś słodkiego i często na obiad jadłyśmy pizzę. Nie wprowadzajmy więc z nowym rokiem wielkiej jedzeniowej rewolucji, nie katujmy się samymi warzyw i kaszami – prędzej czy później po prostu nie damy rady i rzucimy się na niezdrowe posiłki (chyba nie trzeba tłumaczyć, że bardzo łatwo jest uzyskać efekt jo-jo).

Trzymacie zdrową dietę? Sprawdźcie, dlaczego nasiona chia powinniście włączyć do swojego menu na stałe!>>>


Zmiany w odżywianiu. Od czego zacząć?

Jak w takim razie zmieniać nawyki żywieniowe? Robiąc małe kroki, ponieważ tym sposobem nie zniechęcimy się, stworzymy pewną rutynę i z czasem będziemy do naszego życia wprowadzać coraz więcej zmian. Tutaj pojawia się ważne pytanie, od jakich zmian zacząć? Możliwe, że nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, że niektóre produkty, które jadasz na co dzień, są niezdrowe. Sprawdzałaś kiedyś etykiety opakowań? Zachęcamy Cię żebyś zaczęła (nieobsesyjnie!). Dopiero wtedy zdasz sobie sprawę z tego, że jogurt owocowy czy ulubione musli wcale nie są takie fit, na jakie wyglądają. W artykule proponujemy Ci 11 zamienników, które sprawią, że będziesz jadła zdrowiej i może nawet smaczniej. Zobacz galerię zdjęć, by sprawdzić wszystkie zdrowe zamienniki w diecie i poznać nasze rady.

Zobacz także: Wystarczy, że zrobisz te rzeczy w tym roku, a zmienią całe Twoje życie