W krótki filmie marki Matell dowiadujemy się, jak ważna jest rola ojca w codziennym życiu dziecka i jego rozwoju. Spot reklamowy "Tata bawi się Barbie" to nic innego, jak ponad minutowy obrazek pokazujący ojców bawiących się lalkami Barbie.

Matell podkreśla (w oparciu o przeprowadzone badania), że wspólna zabawa ojca i córki pobudza wyobraźnie i zachęca dziewczynki do marzeń oraz zwiększa wiarę we własne możliwości. Spot kończy się stwierdzeniem: „Czas spędzony w świecie jej wyobraźni to inwestycja w jej realny świat”.

Według przeprowadzonych badań przez producenta lalki Barbie na ojcach z 15 europejskich państw pokazują, że 82%* polskich ankietowanych zgadza się ze stwierdzeniem, że spędzony z córką czas wzmacnia jej pewność siebie. Jednocześnie 53% ojców żałuje, że nie może poświęcić go więcej na wspólne zabawy. Badanie OnePoll „Rola ojca w życiu córki” zostało przeprowadzone na 500 ojcach w Polsce w styczniu 2017 r. na zlecenie firmy Mattel.