Motywem przewodnim tegorocznej akcji Answear.LAB jest język inkluzywny i feminatywy. Projekt ten podkreśla równouprawnienie płci oraz siłę wzajemnego wsparcia. Wskazuje też, że feminizm to sprawa zarówno kobiet,  jak i mężczyzn. Jaki jest cel prokobiecych kampanii? To przede wszystkim wzmacnianie pozycji dziewcząt i kobiet, wzajemne inspirowanie się oraz negowanie wykorzystywania wizerunku kobiet w krzywdzący, stereotypowy sposób.

(...) poprzez feminatywy, możemy nie tylko podkreślić rolę kobiecej pracy w życiu codziennym, ale przede wszystkim przekonać się, jak reagujemy na ten sam zawód zapisany w formie męskiej lub żeńskiej. Od języka się zaczyna - prawdziwa zmiana nastąpi wówczas, kiedy inżynierka, chirurżka, premierka będzie równie ważna i szanowana, jak męski odpowiednik tych zawodów, a prace sfeminizowane będą atrakcyjne dla mężczyzn. Do tego potrzebna jest jeszcze głęboka przebudowa ekonomiczna – tłumaczy Agnieszka Korsak, Dyrektorka Marki Answear.LAB.

Materiały prasowe

Answear.LAB: Kampania #JESTEMFEMINISTA

To już druga edycja akcji Answear.LAB, odzieżowej marki polskiego lidera e-commerce, Answear. Jeden z ważniejszych elementów, który ma na celu wspieranie kobiet, to manifestowanie swojego stanowiska publicznie, również (a może przede wszystkim?) przez męskie grono. Przypomina nam to, że feminizm wcale nie jest walką płci, a sojuszem damsko-męskim.

W ramach akcji #JESTEMFEMINISTA aż 100 znanych mężczyzn otrzymało od marki T-shirty z napisem „I'M A FEMINIST". Część z nich opublikowała zdjęcie w Social Mediach, solidaryzując się z kobietami. Dlaczego to takie ważne? Dodaje niemałej otuchy fakt, że nie jesteśmy same w walce o swoje prawa i równość w życiu codziennym – w każdej możliwej sferze. Tak, mężczyźni są naszymi sprzymierzeńcami w temacie równouprawnienia.

Materiały prasowe

W akcję zaangażowano znanych aktorów, muzyków, osobowości medialne i dziennikarzy. Ich posty edukują, prowokują i zachęcają do dyskusji. 

Materiały prasowe

O języku, który nie wyklucza z Answear.LAB

Świadomość społeczna rośnie z roku na rok, a zmiany, które dzieją się na naszych oczach, wymagają zdecydowanych ruchów. Dostosowanie języka do współczesnych realiów jest nieuniknione. Język przyczynia się bowiem do tego, w jaki sposób postrzegamy otaczający nas świat. Dlatego tak istotnym jest, jak z niego korzystamy. 

W tym roku projekt Answear.LAB skupia się również na roli języka we współczesnym świecie. Pod lupę idą feminatywy. Do tej inicjatywy zaangażowano popularną twórczynię internetową i guru w tym temacie – Martynę Zachorską (znaną również jako Pani Od Feminatywów). Ta współpraca zaowocowała, niezwykle potrzebnym, słowniczkiem antyszowinistycznym.

Dowiedz się, w jaki sposób mówić do kobiet, aby czuły się respektowane. 

Niezmiernie cieszy nas fakt, że powstaje coraz więcej ważnych kampanii w duchu femvertisingu. Ich cel jest szczytny – odczarowanie pejoratywnie kojarzonego dziś słowa „feminizm” i wspieranie kobiet z całego świata. Psst, akcja Answear.LAB funkcjonuje na Instagramie pod hashtagiem #JESTEMFEMINISTA. Ty też możesz do niej dołączyć i okazać solidarność oraz wsparcie innym kobietom!


Inicjatywy mające na celu wspieranie kobiet są niezwykle bliskie marce Answear.LAB. Tworzy ona dedykowane im, limitowane kolekcje ubrań oraz akcesoriów, ponadto realnie wspiera kobiety na całym świecie, angażując się w różnego rodzaju projekty. Dochód z zeszłorocznej kolekcji „Girl Power” przekazano fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej. Tym razem marka Answear.LAB jest członkiem inicjatywy „Wszechmocne”. W jej ramach (razem z Wirtualną Polską) przedstawia historie (nie)zwykłych kobiet, które są ultrasilne, pokonując codzienne, życiowe trudności.