Najnowsze statystyki wykazały, że wciągu 15 minut na ziemi umiera jeden słoń. Założyciel fundacji „Save the Elephant” powiedział, że w przeciągu trzech lat w samej Afryce życie straciło ponad 100 tys słoni z powodu nielegalnego handlu kością słoniową.

Cała idea kampanii powstała wokół powiedzenia, że słoń ma doskonałą pamięć i nigdy nie zapomina. Niestety, my pozwoliliśmy sobie zapomnieć o tych majestatycznych ssakach i doprowadzić do tego by ich populacja została zagrożona wyginięciem. 

Kampania swoją premierę miała podczas tegorocznego NYFW i za sprawą takich gwiazd jak Doutzen Kroes, Miranda Kerr, Cara Delevingne, Adriana Lima, Robin Wright i Adrien Brody już zdążyła zebrać pokaźną sumę pieniędzy, która zostanie przekazana na rozpoczęcie działań mających na celu powstrzymanie kłusowników przed nielegalnym ubijaniem słoni. 

Akcja zdobywa coraz to większą rzeszę zwolenników pośród gwiazd.Anja Rubik znana ze swoich działań charytatywnych dwa dni temu udostępniła film na Instagramie w którym zawiązuje sobie czarną wstęgę wokół szyi, jako znak pamięci.