Lalka Barbie inspiruje od lat. Ma wpływ na projektantów mody, którzy tworzą kolekcje dla niej lub o niej. Sprzedaje sygnowane przez siebie linie kosmetyków. Poruszyła nawet wyobraźnię Grety Gerwig, która jest odpowiedzialna nie tylko za scenariusz, ale również reżyserię filmu „Barbie”. W tytułowej roli zobaczymy Margot Robbie, a towarzyszyć jej będzie Ryan Gosling. Całe to zainteresowanie lalką Barbie przekłada się także na nowy styl. Barbiecore to hołd złożony przede wszystkim jej zamiłowaniu do różowego koloru i podkreśleniu jego nowego znaczenia. Trend podłapały już Kim Kardashian, Magan FoxLizzo i Simone Ashley. Ich różowe total looki to świetna inspiracja do stworzenia letnich stylizacji, które potem będzie się nosić do rytmu piosenki Aqua „Barbie Girl”.

Barbie – ikona popkultury

Zapewne znasz ją jako Barbie, ale to tylko jej imię. Najpopularniejsza lalka na świecie ma także nazwisko. W pełnym brzmieniu nazywa się Barbie Millicent Roberts. Do życia została powołana już 1959 roku przez Ruth Handler, córkę polskich emigrantów i jej męża Elliota. Po raz pierwszy pokazano ją podczas Targów Zabawek w Nowym Jorku. Podczas swojego debiutu była ubrana w kostium kąpielowy w biało-czarne paski, który dopełniały nieprzypadkowo dobrane dodatki – okulary przeciwsłoneczne w białych oprawkach i czarne klapki na obcasie. Do tego uwagę zwracały jej blond włosy związane w koński ogon. Była nie tylko nowością na rynku zabawek, ale obietnicą czegoś nowego. Szybko okazało się, że stała się symbolem zupełnie nowej epoki nie tylko w świecie zabawek, ale również początkiem nowego rozdziały popkultury. Już na starcie sprzedano 300 tysięcy egzemplarzy. Te z nich, które przetrwały do dziś w świetnym stanie, są warte fortunę. Ta pozycja to już nie zabawka dla dzieci, a prawdziwy rarytas dla dorosłych kolekcjonerów.

Barbie – zabawka w duchu girl power

Lalka Barbie z wielu powodów była rewolucją na rynku zabawek i nie tylko. Wcześniej zabawki podążały za trendami, a ta zaczęła je wyznaczać. Doczekała się sygnowanych przez siebie linii perfum, kosmetyków i ubrań. Mimo jedynie 29,2cm wzrostu i 198,5 gramów wagi zabawka ta zyskała osobowość, dzięki której stała się ambasadorką dziewczynek i kobiet. Zmieniła dotychczasowe postrzeganie. To nie była kolejna lalka, która miała przyuczać dziewczynki do roli matek. Barbie ceniła sobie świetną zabawę i niezależność, co było widać dzięki jej stałym metamorfozom. Lalka nie tylko próbowała swoich sił w niezliczonej ilości profesji i reprezentowała dziesiątki narodowości, ale z biegiem czasu zaczęła jeszcze wychodzić poza sztywny kanon piękna, który do niej przyległ. Teraz jest niezwykle inkluzywną zabawką, która podkreśla różnorodność. Każdy może znaleźć wersję, z którą będzie się utożsamiał.

Barbie – plastikowa ikona stylu

Popularność lalki Barbie szybko wyszła poza zabawkarskie kręgi. Do tej pory zainspirowała dziesiątki projektantów mody, którzy nie tylko tworzyli kolekcje o niej, ale również dla niej. W 1980 roku Barbie rozpoczęła współpracę z Oscarem de la Rentą. To właśnie dzięki temu wydarzeniu na stałe weszła do świata high fashion. Potem dla lalki tworzyło jeszcze wielu projektantów z czołowych domów mody takich jak: Dior, Givenchy, Versace, Gucci, Burberry, Carolina Herrera, Diane von Furstenberg i wielu innych. Do najpopularniejszych współpracy zalicza się tę z 2009 roku. Wtedy lalka obchodziła swoje 50-te urodziny. Z tej okazji specjalną kolekcję butów przygotował dla niej Christian Louboutin. Projektantowi udało połączyć się wtedy dwa światy i identyczne modele przygotował także dla swoich pełnowymiarowych klientek.

Barbie jest uosobieniem kobiety pewnej siebie i niezależnej, która potrafi bawić się modą i pozostać przy tym glamour – powiedziała o plastikowej ikonie stylu Diane von Furstenberg.

Barbiecore – styl inspirowany lalką Barbie

Kontakty lalki Barbie ze światem mody nie kończą się na kolekcjach, które tworzą dla niej projektanci. Ta wielokrotnie inspirowała ich także do tworzenia regularnych propozycji skupionych wokół jej postaci lub stylu. Świetnym przykładem jest chociażby kolekcja Moschino na wiosnę 2015. Często nie są to jednak bezpośrednie nawiązania. Lalka Barbie najbardziej kojarzy się z różowym kolorem i to nie jakimś przypadkowym, bo ma własny odcień Pantone z oznaczeniem 219 C, choć i ten temat jest traktowany w dość luźny sposób. Tak właściwie niezależnie od tego czy ubierze się od stóp do głów w pastelowy róż, czy w intensywną fuksję, to będzie wiadomo, że to jeden z jej znaków rozpoznawczych. Teraz symbol plastikowej ikony coraz częściej prezentują gwiazdy i influencerki. Różowe total looki nie są już sporadycznym widokiem, a wyznaczają zupełnie nowy trend na wakacje. Barbiecore wyrósł na bazie rosnącego zainteresowanie filmem z Margot Robbie w roli głównej. Z uwagi na to, że premiera jest zaplanowana dopiero na przyszły rok, to wszystko wskazuje na to, że fashionistki przecierają właśnie szlaki dla jednego z największych przebojów. Jeżeli do tej pory zastanawiałaś się, czy różowy total look na co dzień jest dobrym pomysłem, to w naszej galerii znajdziesz inspiracje, które raz na zawsze rozwiążą ten problem. Róż może wyglądać świetnie na różne okazje. Noś go od stóp do głów i informuj świat, że stereotypy związane z kultową lalką i tym kolorem już dawno zostały obalone. Każda stylizacja powinna być zgodna z nami, a nie z uprzedzeniami innych. Nie ma znaczenia czy stawiasz na małą czarną, czy wybierasz różową sukienkę