Oto kolejny dowód na to, ile racji miał Albert Einstein, mówiąc, że tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien, co do tej pierwszej". Niektórzy widzowie, którzy zachwycili się jedną z ostatnich oryginalnych produkcji NetflixaNie otwieraj oczupostanowili poczuć się, jak główni bohaterowie, którzy walczą o przetrwanie. Bijąca rekordy popularności (ponad 45 milionów(!) odtworzeń) produkcja w reżyserii Susanne Bier przedstawia świat opanowany przez tajemniczą siłę, dziesiątkującą światową populację i grożącą natychmiastową śmiercią. Główną bohaterką jest grana przez Sandrę Bullock Malorie, która razem ze swoimi dziećmi musi uciekać do jedynego miejsca, gdzie będzie w stanie zapewnić sobie i swoim pociechom bezpieczeństwo. Żeby jednak tam dotrzeć, rodzina musi przez dwa dni przemieszczać się z zasłoniętymi oczami. Choć obraz zbiera skrajne recenzja, fabuła bez wątpienia trzyma w napięciu. Nie przyszłoby nam jednak do głowy, że być inspiracją to rozpoczęcia kolejnego trendu w sieci, polegającego na wrzucaniu wideo, obrazującego poruszanie się z zasłoniętymi oczami. Co gorsza, niektórzy biorący udział w Bird Box Challenge (nazwa bierze się od oryginalnego tytułu filmu), nic nie widząc, są w stanie nawet usiąść za kierownicą. 

Nowy hit w sieci wśród fanów „Stranger Things”: robią selfie i upuszczają telefon. O co chodzi? >>>

Netflix reaguje na Bird Box Challenge i nawołuje do zaprzestania 

Zjawisko urosło już do takich rozmiarów, że głos postanowił zabrać producent filmu Nie otwieraj oczu. Netflix zaapelował na Twitterze do wszystkich biorących lub zainteresowanych podjęciem Bird Box Challenge o zaniechanie tak niebezpiecznego i nierozważnego działania. „Nie możemy uwierzyć, że to piszemy, ale PROSIMY, NIE RÓBCIE SOBIE KRZYWDY, BIORĄC UDZIAŁ W BIRD BOX CHALLENGE. Nie mamy pojęcia, jak to się zaczęło, oczywiście doceniamy waszą miłość do filmu, ale Chłopiec i Dziewczynka mają tylko jedno życzenie na rok 2019 i chodzi o to, żebyście nie kończyli w szpitalach z powodu memów". Cóż, Bird Box Challenge to nie pierwsze tego typu zjawisko, w którym widzowie działają pod wpływem tego, co zobaczyli wcześniej na ekranie. Na przykład po premierze filmu Czarna Pantera internauci zainicjowali #MbakuChallenge. Wyzwanie to, w przeciwieństwie do Bird Box Challenge, nie zagrażało życiu i polegało na odtworzeniu sceny rytuału koronacji T'Challi na nowego króla Wakandy. Zalewające sieć przeróżne interpretacje oglądało się z z przyjemnością, czego niestety nie można powiedzieć o pokłosiu Nie otwieraj oczu. W galerii zamieszczamy kilka przykładów i błagamy, nie próbujcie tego w domu. 

Lubicie polskie komedie romantyczne? W sieci powstało miejsce idealne dla Was! >>>