Ostatnie tabu związane z kobiecością właśnie zostało obalone! Wprowadzeniu na rynek nowych podpasek przez markę Bodyform towarzyszy video (poniżej), które kieruje do oglądających jasny przekaz: okres to nic dziwnego i nienormalnego, ot - najzwyczajniejsza rzeczy na świecie. 

Niby jasna sprawa, ale prawda jest taka, że to pierwszy raz, gdy o tych sprawach w sferze publicznej mówi się wprost i bez pruderii. Miejsce laboratoryjnych eksperymentów z niebieskim płynem wylewanym na jałową gazę nawiązujących do miesiączki zastąpiły pięknie sfilmowane prawdziwe dziewczyny pokazane w te dni - tak jak to naprawdę wygląda. Czyli po prostu zwyczajnie. 

Poza plamami na podpaskach krew miesięczną widzimy też ma nodze jednej z bohaterek film w trakcie kąpieli. W innym ujęciu to chłopak kupuje w aptece swojej dziewczynie podpaski - zgodzicie się, że to także w zbiorowej świadomości wcale nie taka oczywista sprawa.

Całej filmowej akcji towarzyszy analogiczna komunikacja w mediach społecznościowych. Obejmuje ona m.in urzekające gadżety w postaci plastrów w kształcie podpasek, a także - niezależnie -  rysunki dowcipnie uderzające w dziewczęce kompleksy (a jest ich naprawdę dużo) zamieszczane na Instagramie Bodyform.

Trzeba przyznać, że ten spot brytyjskiego brandu to dużo więcej niż zmyślna reklama nowego produktu. Odczarowanie jednej z najbardziej krępujących kwestii, z którymi mierzą się nie tylko dorastające dziewczyny, ale która kładzie się cieniem wstydu i zażenowania na ich codziennym życiu także po wkroczeniu w dorosłość - ta akcja Bodyform zasługuje na duże brawa!