Deynn to księżniczka polskiego Instagrama i królowa Snapchata. Na Instagramie Deynn ma ponad milion (!) fanów, a na Snapchacie jest jedną z najczęściej obserwowanych osób publicznych w Polsce. Twarz Deynn na okładce miesięcznika "Joy" sprawiła, że prawie cały nakład wydania został wyprzedany w przeciągu kilku dni i przyszykowano dodruk. Zapowiedziana na wrzesień książka blogerki, zaledwie w ciągu godziny wskoczyła na 1. miejsce rankingu Empik Top100 najlepiej sprzedających się pozycji w tym roku! A jest dostępna dopiero w przedsprzedaży. Popularność blogerki i pasjonatki fitnessu musi być więc naprawdę ogromna! Na tyle duża, że ją i jej chłopaka - Daniela Majewskiego, do swojego programu zaprosił Kuba Wojewódzki. Nie każdy jednak wciąż wie, kim jest Deynn, dlatego postanowiliśmy przybliżyć Wam nieco jej osobę. Dowiedzcie się więcej o superpopularnej dwudziestopięciolatce, czyli niekwestionowanej carycy social mediów. Kim jest? Co osiągnęła Deynn? Kim są jej fani? I dlaczego wzbudza aż takie kontrowersje? Wyjaśniamy wszystko poniżej.

Kim jest Deynn?

Deynn, a dokładniej Marita Sürma, ma 25 lat i pochodzi ze Świdwina, ale w wieku 19 lat zamieszkała sama w Poznaniu. Edukację przerwała po gimnazjum, a już pracując, ukończyła liceum dla dorosłych. Wtedy właśnie założyła modowego bloga, który stopniowo zyskiwał popularność. Jednak moda okazała się nie być jej największa pasją. Otóż w pewnym momencie swojego życia Marita postanowiła poprawić sylwetkę i kupiła karnet na siłownię. Tam poznała swojego narzeczonego, trenera Daniela Majewskiego. Razem prowadzą kanał na YouTubie Deynn&Majewski oraz bloga, na którym pokazują codzienny, aktywny tryb życia i doradzają swoim obserwatorom w kwestii fitnessu. 

Deynn zakochała się w Danielu na zabój. Majewski oświadczył się Deynn ledwie po trzech miesiącach związku, a jego wybranka powiedziała "tak", relacjonując całe wydarzenie na Snapchacie. Warto wspomnieć, że Deynn jest obecnie drugim co do popularności użytkownikiem aplikacji Snapchat w Polsce (ogląda ją 271 tys. osób). Nic dziwnego, w końcu pokazuje na nim nawet najbardziej prywatne sytuacje ze swojego życia. Również te mało przyjemne: na przykład płacze i przeprasza publicznie swojego chłopaka w social mediach. Portale internetowe mają wówczas używanie, ale Deynn... wzrasta liczba followersów! Jej popularność rośnie, choć sporo znanych osób jawnie z niej szydzi - wyśmiewa ją Karolina Korwin Piotrowska i wiadomo też, że sympatią do blogerki fitness nie pała najpopularniejsza polska blogerka modowa - Maffashion. Używanie z Deynn maja też popularne portale plotkarskie.

Deynn zdaje się jednak nie przejmować płynącą zewsząd krytyką. Zdjęcia ukazujące proces przemiany swojego ciała, swoje sztuczne piersi, powiększone usta i dorysowane piegi chętnie pokazuje na Instagramie, gdzie ma milion obserwujących. Deynn otwarcie przyznaje się do wszystkich poprawek estetycznych i operacji plastycznych.

Kulminacyjnym punktem w karierze Deynn, poza oczywiście wspomnianą okładką magazynu "Joy", była współpraca z koncernem Coca Cola. Wizerunek blogerko-trenerki pojawił się na puszkach Coca Coli Zero razem z innymi najpopularniejszymi blogerkami: Maffashion i Littlemooonster96. Był to zapewne największy przełom w karierze fit blogerki, jednak nie wszystkim się to spodobało. Fani komentowali, że nie można jednocześnie promować zdrowego stylu życia i reklamować napój wypełniony słodzikami. Co na to Deynn? Nie miała z tym większego problemu.

Deynn, mimo że budzi wielkie kontrowersje i ma pokaźną rzeszę antyfanów, ma też ogromne grono zwolenników - nie przejmuje się więc hejterami, zostawiającymi niepochlebne komentarze pod jej zdjęciami czy filmami. Nie każdy jest w stanie pojąć fenomenu Deynn. Nie każdy akceptuje też jej wielką popularność, która nieprzerwanie rośnie. Dziennikarka i komentatorka mediów Karolina Korwin Piotrowska na wiadomość o rekordowej sprzedaży magazynu z Deynn na okładce, zamieściła na swoim facebookowym profilu krótki komentarz: " #rakmózgu #czasumierać". Nie przebiera w słowach, wypowiadając się o nowej ulubienicy nastolatek. Nie jest jednak tak, że Korwin Piotrowska krytykuje wszystkich aktywnych użytkowników Snapchata czy Instagrama - przecież jest fanką Dawida Kwiatkowskiego, którego zaprosiła nawet do Magla Towarzyskiego. Ale Deynn dziennikarka raczej nie będzie promować...

Deynn vs. Maffashion

Niektórzy zarzucają Deynn, że próbowała zwiększyć swoją popularność, wdając się w konflikt z Julią Kuczyńską, znaną jako Maffashion. Deynn powiedziała na swoim Snapchacie:

Zobacz także:

Maffashion nie jest typem człowieka, z którym chciałabym się zadawać [...] Nie znam tej kobiety!

Maffashion próbę stworzenia konfliktu ucięła krótko na Instagramie, ale wizerunek fitblogerki został naruszony. 

Wiele ludzi wytyka zarówno Deynn, jak i jej chłopakowi, nieelegancki sposób, w jaki odpowiadają na komentarze, czy też wątpliwe "złote myśli", jakimi się dzielą na portalach społecznościowych. Oboje nie przebierają w słowach, w ich wypowiedziach nie brakuje też przekleństw. "Ścierwo trzeba szybko tępić" czy "Ale wy wszyscy macie gówno pod włosami" mogą faktycznie oburzać obserwatorów i świadczyć o barku klasy, jaki zarzuca się fit parze. 

Ostatnio razem ze swoim narzeczonym Deynn zorganizowała Wielki Trening w Katowicach dla wszystkich swoich fanów oraz zapowiedziała premierę książki, która zaledwie w godzinę wskoczyła na 1. miejsce rankingu Empik Top100 najlepiej sprzedających się pozycji, mimo że jej premiera zapowiedziana jest dopiero na wrzesień!

Czyżby aspirowała do roli Ewy Chodakowskiej i Ani Lewandowskiej? I czy jej popularność prześcignie sławę królowych polskiego fitnessu? To się zapewne wkrótce okaże. 

We wtorek, 5 września Deynn i Majewski wystąpią w programie Kuby Wojewódzkiego. Będzie to debiut telewizyjny pary, która do tej pory odrzucała wszystkie zaproszenia do śniadaniówek i innych tego typu programów. Czy będą tak samo wulgarni na antenie, jak w codziennym życiu i social mediach? Będziecie oglądać?

A wy zaliczacie się do fanów Deynn?