Instagram w ciągu kilku lat stał się najpotężniejszym kanałem mediów społecznościowych. Początkowo służył tylko do udostępniania zdjęć i krótkich wideo, po jakimś czasie przyjął funkcje Snapchata, czyli Instagram Stories, czyli publikowanie treści przez 24 godziny. Obecnie aplikację wykorzystują najwięksi biznesowi giganci na czele globalnych marek modowych. Najnowsza funkcja Instagrama to ukłon właśnie w ich stronę i jak mówi rzecznik prasowy odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie ze strony brandów, aby lepiej połączyć się z klientami za pomocą aplikacji. Dzięki najnowszej opcji Checkout Instagram staje się jeszcze bardziej wielofunkcyjny, niż był dotychczas i odrzuca potrzebę korzystania z jakichkolwiek innych narzędzi w sieci. Po co, skoro wszystko jest w jednym miejscu: komunikator, wiadomości, galerie zdjęć i platforma internetowa?

Instagram to nowy Pinterest? Ta jedna funkcja, którą mogliście przeoczyć, zapowiada spore zmiany >>>

Checkout to nowa funkcja na Instagramie, dzięki której zrobicie zakupy w aplikacji

Do niedawna na Instagramie istniała opcja zakupów, ale po kliknięciu w dany produkt i zapoznaniu się z ceną, aplikacja przekierowywała użytkowników do sklepu internetowego danej marki. Checkout, czyli nowa funkcja, ma umożliwić zakupy z poziomu apki, a więc wymarzona sukienka lub nowa it bag będą w zasięgu jednego stuknięcia (co oznacza problemy finansowe naszej redakcji, bo tracenie pieniędzy chyba jeszcze nigdy nie było tak proste…). Wystarczy, że podłączycie swoją kartę płatniczą do kolejnej aplikacji. Czyli bardzo prosto i szybko! Najnowszą funkcję przetestują najpierw globalne marki na czele z Nike, H&M i Revolve. Nie wiadomo, kiedy Checkout będzie dostępny w Polsce, ale zakładamy, że to kwestia kilku miesięcy. Twórcy Instagrama zapowiedzieli, że to dopiero początek i planują maksymalnie wykorzystać potencjał e-commercowy aplikacji. Co o tym myślicie? Nowa funkcja ułatwia życie czy już niedługo nasza ulubiona apka będzie przeładowana opcjami i nikt się w tym nie połapie?