Instagram przebił popularnością samego Facebooka, stając się najliczniejszym medium społecznościowym. To nie tylko miejsce, w którym dzielimy się swoimi zdjęciami i wideo ze znajomymi oraz jesteśmy z nimi w kontakcie, ale przede wszystkim przestrzeń, gdzie obserwujemy inspirujące nas osoby. Instagram dla wielu osób stał się efektywnym narzędziem biznesowym, a pojęcie takie jak marketing influencer, czyli reklamowanie produktów lub w kreatywny sposób z udziałem osób, mających określoną liczbę fanów, od kilku lat jest popularną metodą, strategicznie wykorzystywaną przez mnóstwo marek. Chociaż wiele z nas zdaje sobie z tego sprawę, według najnowszych badań media społecznościowe drastycznie obniżają samoocenę i powodują depresję. Twórcy aplikacji postanowili walczyć z tym problemem, a kolejna aktualizacja apki ma zatroszczyć się o zdrowie psychiczne użytkowników. 

Instagram wprowadza nową aktualizację i troszczy się o zdrowie psychiczne i samopoczucie użytkowników 

Kilka dni temu Instagram ogłosił, że wprowadził ograniczenia dotyczące postów, reklamujących produkty dietetyczne i zabiegi kosmetyczne z zakresu chirurgii plastycznej. Na niektóre publikacje związane z tą tematyką zostaną nałożone ograniczenia wiekowe, inne zostaną usunięte. Aktualizacja weszła w życie już w środę, a zespół aplikacji pracuje nad tym, aby zgodnie z nowymi przepisami, posty reklamujące stosowanie niektórych produktów odchudzających lub zabiegów kosmetycznych będą ukryte przed użytkownikami poniżej 18 roku życia. Wszystko po to, aby Instagram był bardziej przyjaznym miejscem dla młodych ludzi i nie wywierał na nich szkodliwej presji, związanej z wyglądem. 

Instagram ma nową funkcję, na którą czekali wszyscy, poza nami… >>>

„Chcemy, aby Instagram był pozytywnym miejscem dla wszystkich, którzy go używają, a ta polityka jest częścią naszych bieżących prac nad zmniejszeniem presji, którą ludzie mogą czasami odczuwać przez media społecznościowe. Poprosiliśmy o wskazówki ekspertów zewnętrznych, w tym dr Ysabel Gerrard z Wielkiej Brytanii, aby upewnić się, że wszelkie kroki w celu ograniczenia i usunięcia tych treści będą miały pozytywny wpływ na naszą społeczność ponad 1 miliarda ludzi na całym świecie - przy jednoczesnym zapewnieniu, że Instagram pozostanie platforma wypowiedzi i dyskusji ”, wyjaśniła Emma Collins, menedżer ds. Polityki publicznej na Instagramie.