Nowy rok to dla wielu osób początek walki o wymarzoną sylwetkę. Wiele z nas ma mocne postanowienie powrotu do formy, która wiąże się ze zdrowym odżywianiem i regularnymi treningami. Powodów jest kilka. Chcemy lepiej wyglądać w letnich sukienkach i kostiumach kąpielowych, wysmuklić sylwetkę i ujędrnić skórę oraz ogólnie lepiej czuć się we własnym ciele. Korzyści ze zdrowego trybu życia również jest mnóstwo, ale najważniejszy jest pozytywny wpływ na zdrowie każdego, kto o siebie dba. Jeżeli szukacie wskazówek jak być fit, dobrze trafiłyście. Podpowiadamy, co zrobić, aby szybko wrócić do formy (mamy na myśli ogólną poprawę kondycji i samopoczucia, nie utratę 10 kg w 3 tygodnie – tego w ogóle nie bierzemy pod uwagę) i jak sprawić, aby zdrowe nawyki wpisały się w naszą rutynę.

Jak szybko schudnąć (i dlaczego nie warto)? >>>

Jak być fit i szybko wrócić do formy? Podstawa to plan

Na początku warto ustalić sobie plan, zarówno żywieniowy i treningowy, a następnie go przestrzegać. Warto zapisywać swoją dietę i ćwiczenia – kiedy w chwilach zwątpienia zajrzyjcie do takich notatek, prawdopodobnie nie zrezygnujecie z postanowienia o zdrowym trybie życia tak szybko. Pozwoli Wam to uporządkować tygodniowy plan zajęć i wygospodarować realny czas na aktywność fizyczność. Dzięki temu unikniecie również problemu, aby na szybko wymyślić, co zdrowego zjeść. Pamiętajcie o dodatku warzyw (szczególnie sezonowych!) do możliwie każdego posiłku. Wzmocnią Waszą odporność i zaspokoją apetyt.

Jak wrócić do formy? Najważniejszy jest początek

Najważniejszy i najtrudniejszy jest pierwszy tydzień. To czas, w którym w miarę przyzwyczaicie się do nowych zasad, które sobie narzuciliście. Po 7 dniach zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej poprawi się Wasze samopoczucie i poczujecie satysfakcję, że wytrwaliście w swoich postanowieniach. Najważniejsze jest to, żeby nie poddawać się na samym początku. Widoczne efekty przyjdą z czasem i kluczem do sukcesu jest cierpliwości. Nie skupiajcie się na utracie kilogramów, bo korzyści płynących ze zdrowej diety i odrobiny ruchu jest o wiele więcej!

Fit-trendy 2019. 5 form aktywności fizycznej, które będziecie chcieli wypróbować >>>

Jak być fit? Nie stresuj się

Wiele osób ma tendencję do spinania się i podporządkowania swojego życia z dnia na dzień pod plan żywieniowy i treningowy. Łatwo wpaść w obsesję i szybko się zniechęcić. Jeśli chcecie być fit, najlepiej sprawdzi się metoda małych kroków. Warto najpierw zacząć od odpowiedniej diety, ale również nie radykalnej. Na początek możecie wyeliminować słodycze lub wprowadzić zdrowe zamienniki, np. zamiast makaronu pszennego wybrać orkiszowy. W kwestii aktywności fizycznej, rekomendujemy unikać intensywnych treningów 6 razy w tygodniu. Zamiast tego wybierzcie się na siłownię 3 razy lub po prostu pospacerujcie, słuchając muzyki. Taki rodzaj aktywności wpłynie korzystnie nie tylko na Wasze ciało, ale również umysł.

Na pytanie jak być fit i szybko wrócić do formy nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ale powyższe wskazówki powinny nakierować Was na właściwą drogę. Warto słuchać swojego organizmu. Oraz pamiętać, że najważniejszy jest umiar i zdrowy rozsądek.