Nie bez przyczyny mówi się, że sen, to najlepszy kosmetyk, a nawet lek. Ma on bowiem zbawienny wpływ na naszą sylwetkę, jak również zdrowie. Już dawno temu udowodniono, że wyspani ludzie żyją długo i szczęśliwie. W związku z tym postanowiliśmy wziąć pod lupę temat dobrego snu i podpowiedzieć wam, jak spać, aby się wysypiać. Poznajcie nasze sprawdzone sposoby na dobry, spokojny sen!

#1 Wyciszcie się

Stres to największy wróg snu. Gwarantujemy, że skołatane nerwy nie pozwolą wam szybko zasnąć, a na pewno zregenerować się. Właśnie dlatego proponujemy medytację, albo inny rytuał relaksacyjny – nie musicie rozkładać maty i zapalać świec wokół siebie. Wystarczy, że położycie się wygodnie, zamknięcie oczy i przez kilka minut skupicie się na swoim oddechu. Wyobraźcie sobie, że pozbywacie się złej energii ze swojego organizmu, a przyciągacie do siebie jedynie dobrą. Pomyślcie o miłych rzeczach – takich, które wydarzyły się dzisiaj lub takich z przeszłości. Spokojny umysł i wyciszony organizm, to pierwszy krok do dobrego snu.

7 filmów o śnie, na których na pewno nie zaśniecie >>>

#2 Weźcie długą kąpiel

Kąpiel pomoże ci się zrelaksować, bowiem ciepła woda genialnie rozluźnia organizm. Wiele osób przyznaje wręcz, że chwile spędzone w wannie działają na nich usypiająco – kto wie, może wy również należycie do grupy tych szczęśliwców? Jeżeli z jakiegoś powodu nie możecie pozwolić sobie na kąpiel, możecie wziąć długi, gorący prysznic. Też zadziała!

#3 Spróbujcie aromaterapii

Są takie zapachy, które usypiają, a właściwie pozwalają szybko i miło zasnąć. Jednym z nich – na pewno najpopularniejszym i najłatwiej dostępnym jest zapach lawendy. Zainwestujcie więc w niewielką buteleczkę (koniecznie!) naturalnego olejku aromatyzującego i dodajcie kilka kropel do palącej się świeczki, kominka lub kąpieli (apropos punktu drugiego). Możecie kupić też specjalny spray z lawendą w składzie, który pomaga zasnąć – wystarczy, że spryskacie nim swoją poduszkę, a zaśniecie szybko, jak małe dziecko i będziecie spokojnie spać przez całą noc.

#4 Przewietrzcie swoją sypialnię

Przed snem warto przewietrzyć nie tylko swój umysł, ale również sypialnię. Właściwa cyrkulacja powietrza pozwala lepiej spać, a w efekcie wyspać się i wstać wypoczętym. Pamiętajcie również, że najlepsza temperatura do spania, to od 18 do 21 stopni Celsjusza.

#5 Nie męczcie się!

Wbrew pozorom, ciężki trening nie pomoże wam szybko, a na pewno spokojnie zasnąć! Intensywne ćwiczenia wykonajcie więc rano lub po południu. Wieczorem natomiast proponujemy wybrać się na spokojny spacer. Dzięki trzydziestu minutom spędzonym na świeżym powietrzu dotlenicie swój mózg, zbierzecie myśli i odpoczniecie.

#6 Wieczorem nie spożywajcie ciężkich potraw

Zrezygnujcie ze spożywania ciężkostrawnych potraw na około dwie godziny przed pójściem do łóżka. To samo tyczy się napojów, zawierających kofeinę (w tym herbata!) i alkoholu. Niestety to nie prawda, że wino pozwala szybciej zasnąć.

Źle sypiacie? Oto, co zaburzenia snu mówią o waszym zdrowiu! >>>

#7 Noście wygodne ubrania

Może się to wydawać banalne, ale noszenie wygodnych ubrań naprawdę korzystnie wpływa na sen. Pośrednio, ale jednak. Właśnie luźne, uszyte z naturalnych tkanin (na czele z bawełną organiczną) ubrania sprawią, że będziecie czuć się niezwykle komfortowo. Nie pozwólcie, aby cokolwiek was uwierało, czy krępowało w czasie snu, a także chwilę przed nim. Czas zainwestować w nową, ultra wygodną piżamkę!

#8 Nie korzystajcie z urządzeń elektronicznych

Wiemy, że to ciężkie, wręcz niewykonalne, ale naprawdę radzimy wam zrezygnować z używania komputera tuż przed pójściem spać. Nie powinniście też oglądać filmów i seriali do późnych godzin nocnych. Wszystko przez niebieskie światło, emitowane właśnie przez urządzenia elektroniczne. Pamiętajcie również, aby wyłączyć wifi w waszych telefonach na noc i przede wszystkim nie trzymać ich obok głowy.

Gwarantujemy, że jeżeli wprowadzicie tych kilka prostych zasad w życie, to jakość waszego snu znacznie się poprawi. Będziecie wstawać wypoczęci, z energią na cały dzień i pozytywnym nastawieniem do świata i ludzi. Zacznijcie traktować sen, jako wasz priorytet – najlepszą oraz najskuteczniejszą inwestycję w siebie.

Cztery urodowe triki, które ukryją fakt, że nie spałaś przez cały weekend >>>