Poszukiwanie pracy i rozmowy rekrutacyjne mogą budzić mieszane uczucia. Z jednej strony są ekscytujące, pozwalają na zmianę, z drugiej generują wiele stresu i zmartwień. Co robić, żeby zwiększać swoje szanse na prawdziwy rozwój i znalezienie pracy marzeń? W kolejnym odcinku #girlsASK Karolina Cwalina rozmawia z Agnieszką Ciećwierz, partnerką w firmie SIGMUND Polska, specjalistką do spraw rekrutacji, testów kompetencyjnych, zarządzania i rozwijania talentów w organizacjach.

Agnieszka podkreśla, że dziś w wielu branżach panuje rynek pracownika. To pracodawcy konkurują o najbardziej uzdolnionych, kompetentnych pracowników. Przy obecnej dynamice zmian na rynku stanie w miejscu jest cofaniem się. Dlatego ciągły rozwój i praca nad swoimi umiejętnościami zwiększa szansę na sukces w poszukiwaniu pracy marzeń. Kursy, certyfikaty, studia, wiedza — to wszystko rzeczy, którymi należy się chwalić zarówno w CV, jak i podczas rozmowy o pracę.

Agnieszka jako osoba o ogromnym doświadczeniu rekrutacyjnym docenia potęgę LinkedIna. Rekruterzy coraz chętniej i częściej korzystają z social mediów szukając pracowników na konkretne stanowiska. Warto więc przykładać wagę do tego, jak prezentujemy się w internecie. Dobrze wypełniony, konkretny i aktywnie prowadzony profil na LinkedInie zwiększa szansę na znalezienie lepszej pracy i otrzymywanie ciekawych ofert.

„Sztuka dobrego życia” – Eliza Wierkowska w kolejnym odcinku #girlsASK >>>

Bycie dostrzeżonym to dopiero początek drogi. Rozmowy rekrutacyjne wielu osobom kojarzą się z ogromnym stresem czy wręcz traumą. Warto jednak podejść do nich inaczej - pozwalają obu stronom sprawdzić, czy stanowisko i kompetencje kandydata do siebie pasują, a co więcej, czy potencjalnemu pracownikowi będzie odpowiadać kultura organizacji. To wyjątkowo ważne, ponieważ — jak mówi Agnieszka — to właśnie nietrafiona rekrutacja jest główną przyczyną późniejszych zwolnień. Dlatego rozmowę o pracę warto traktować jako obustronny sprawdzian kompatybilności — zarówno firma musi znaleźć odpowiedniego człowieka, ale to i kandydat musi się dobrze czuć w organizacji i na powierzonym mu stanowisku.

#girlTALK i #girlsASK to internetowe show tworzone przez Karolinę Cwalinę. Każdy odcinek swoją premierę ma w czwartek o 21.00 na kanale YouTube. W ramach tych dwóch cykli prowadząca odpowiada na pytania widzów oraz rozmawia z zaproszonymi gośćmi na tematy takie jak: samorozwój, biznes, pasje, miłość czy macierzyństwo. To pierwszy taki projekt, gdzie silne, zdolne, przedsiębiorcze kobiety (i nie tylko) rozmawiają otwarcie o tym, co jest dla nich ważne, w co wierzą, co je bawi, ale też co je boli. Rozwinięciem odcinków jest podcast dostępny na także na Spotify i Apple Podcast.