Kolekcje tworzone przez światowe marki dla muzułmanek to trend, który dotarł także do sieciówek. Dlaczego? Głównym powodem jest ogromny kapitał, który kobiety z krajów arabskich mogą wnieść do europejskich i amerykańskich sklepów. Szacuje sie, że w 2019 roku muzułmanki wydadzą w przemyśle modowym prawie 500 miliardów (!) dolarów. Rynek odpowiada więc na ich potrzeby i znane marki chętnie projektują ubrania zgodne z potrzebami swojej nowej grupy klientek.

Tak właśnie uczyniła marka Mango, która wypuściła właśnie nową kolekcję MangoRamadan z okazji święta obchodzonego w dziewiątym miesiącu kalendarza muzułmańskiego. Ramadan polega na 30-dniowym poście, podczas którego wierni spożywają zwykle dwa posiłki – iftar po zachodzie słońca oraz suhur przed świtem. 

Czym wyróżnia się kolekcja Mango? Nie są to, jak możecie się spodziewać, zakrywające twarz burki, nikaby, czy hidżaby, tak jak w głośnej kolekcji Dolce & Gabbana. Mango przygotowało lekkie, zakrywające ciało sukienki, wykonane z luźnych i przewiewnych materiałów. Do tego w kolekcji pojawiają się kamizelki, żakiety, tuniki i leginsy.

Kolekcja wchodzi do sprzedaży 30 maja i będzie dostępna w sprzedaży online oraz w wybranych sklepachstacjonarnych Mango.