Pandemia koronawirusa to sytuacja, z którą mierzy się aktualnie cały świat. Tylko w Polsce jest już ponad 200 osób zarażonych wirusem Covid-19. Statystyki z Włoch przerażają - to tam, jeśli chodzi o Europę, panuje najcięższa sytuacja. Tylko w ostatniej doby zachorowało ponad 3 tysiące osób. Mieszkańcy większości państw są poddani kwarantannie, a szkoły, uczelnie, galerie handlowe i inne placówki zamknięto do odwołania - w przypadku naszego kraju do następnej środy z możliwością przedłużenia. Lekarze oraz pielęgniarki, a także inni pracownicy szpitali pracują ze zdwojoną mocą. W niektórych placówkach, np. we Włoszech na oddziałach zakaźnych zaczyna brakować podstawowego sprzętu. To trudna sytuacja nie tylko dlatego, że zagrożone jest nasze zdrowie, ale także gospodarka, która mocno ucierpi z powodu pandemii. Znane osoby i światowe marki angażują się w walkę z koronawirusem, wspierając finansowo różne instytucje. Blogerka Chiara Ferragni, która jest rodowitą Włoszką, przekazała 100 tysięcy euro na rzecz oddziału intensywnej terapii w mediolańskim szpitalu. Wspólnie ze swoim mężem zorganizowała zbiórkę pieniędzy - w ciągu doby udało im się zebrać ponad 3 miliony euro. Jak światowe i rodzime marki angażują się w walkę z koronawirusem, wspierając szpitale?

Idris Elba ma koronawirusa! Chorują również inne gwiazdy, m.in. aktor z „Gry o Tron” >>>

Marki wspierają walkę z koronawirusem, pomagając szpitalom

Światowi giganci z branży mody, ale nie tylko, zaangażowali się w walkę z pandemią, wspierając przede wszystkim szpitale, gdzie teraz pomoc jest najbardziej potrzebna. Francuski LVMH, do którego należą m.in. perfumerie Sephora, a także luksusowe brandy, takie jak Dior, Louis Vuitton i Loewe. Wczoraj dowiedzieliśmy się, że firma zawiesza częściową produkcję perfum oraz kosmetyków na rzecz produkcji żeli antybakteryjnych i dezynfekujących, które dostarczy do 39 szpitali w Paryżu. Oczywiście za darmo. Do kiedy potrwa akcja LVMH? Tyle, ile trzeba będzie.

Marka Reserved zainicjowała projekt #ReservedForUs - razem dla służby zdrowia. LPP podjęło decyzję o wsparciu codziennych zmagań lekarzy, pielęgniarek i całego personelu medycznego. W tym celu postanowiło przeznaczyć 1 mln złotych na zakup maseczek dla szpitali zakaźnych w Gdańsku i Krakowie. Reserved przekaże także 10% ze sprzedaży każdego produktu z Joyful #EcoAware, specjalnej kolekcji stworzonej z materiałów recyklingowych i organicznych, na pomoc szpitalnym placówkom zakaźnym w Gdańsku i Krakowie.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Zmaganie się z koronawirusem (COVID-19) to wspólny i zjednoczony wysiłek całego społeczeństwa. LPP podjęło decyzję o wsparciu codziennych zmagań lekarzy, pielęgniarek i całego personelu medycznego. W tym celu postanowiło przeznaczyć 1 mln złotych na zakup maseczek dla szpitali zakaźnych w Gdańsku i Krakowie. Pierwsza partia maseczek (ponad 3 tys. sztuk) trafiła już dzisiaj do szpitala w Gdańsku, w którym znajdują się osoby zakażone koronawirusem z województwa pomorskiego. Marka Reserved rozpoczęła również akcję szycia maseczek ochronnych dla pracowników Szpitala Klinicznego w Gdańsku. Reserved przekaże także 10% ze sprzedaży każdego produktu z Joyful #EcoAware, specjalnej kolekcji stworzonej z materiałów recyklingowych i organicznych, na pomoc szpitalnym placówkom zakaźnym w Gdańsku i Krakowie. Pomimo trudnej sytuacji, w której znalazło się całe społeczeństwo, działania pod hasłem #ReservedForUs mają na celu zapewnienie potrzebnych środków dla służby zdrowia do powstrzymania rozwoju koronawirusa.

Post udostępniony przez reserved (@reserved) Mar 20, 2020 o 8:24 PDT

Marka Calzedonia zdecydowała się przekształcić produkcję w fabrykach w Avio we Włoszech oraz Gissi w Chorwacji na produkcję maseczek ochronnych i fartuchów medycznych. Przy nowej organizacji fabryki wyprodukują 10 000 masek dziennie. Następnie szacuje się, że te ilości zostaną zwiększone w nadchodzących tygodniach. Pierwsze dostawy masek zostały przekazane 23 marca na potrzeby szpitala i miasta Werona.

Polska marka Glov również podjęła inicjatywę i przekazała 2 tysiące mydeł do noclegowni oraz pensjonatu socjalnego w Warszawie, aby wesprzeć schroniska w tej ciężkiej sytuacji. Kosmetyczny brand zwraca uwagę na to, że sytuacja ośrodków dla bezdomnych znacznie się pogorszyła, odkąd koronawirus dotarł do naszego kraju. 

Tą trudną sytuację w szpitalach wspiera również polska projektantka, Ania Kuczyńska. W geście solidarności z polską służbą zdrowia, która szczególnie teraz potrzebuje każdego wsparcia, marka w dniach 20 - 31 marca 2020 roku przekaże 10% przychodu z każdego zakupu w sklepie online aniakuczynska.com na rzecz Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA.

Kolejną marką, która zaangażowała się w pomoc, jest Kazar. Marka ogłosiła, że przekaże 10% przychodu z każdego kupionego produktu szpitalom, które walczą z koronawirusem i znajdują się na liście szpitali zakaźnych, sporządzonej przez Ministerstwo Zdrowia. Jak to działa? Kazar każdego dnia wykona przelew do szpitali na postawie raportów sprzedaży z poprzedniego dnia. 

Kolejną polską marką, która wspiera szpitale w tej ciężkiej sytuacji, jest CCC. Brand poinformował, że przekaże 10 zł z każdej sprzedanej pary butów marki Lasocki dla Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego we Wrocławiu. 

Marki Answear.com i Medicine wspólnie rozpoczęły produkcję maseczek ochronnych, które zostaną nieodpłatnie przekazane placówkom szpitalnym w Krakowie – Uniwersyteckiemu Szpitalowi Dziecięcemu oraz Szpitalowi Specjalistycznemu im. Stefana Żeromskiego. Do wykonania 20 tysięcy jednorazowych maseczek marki zakupiły atestowane materiały od polskich producentów. Większość partii artykułów ochronnych zostanie uszyta w szwalni, jednak do produkcji i dystrybucji maseczek zaangażowali się także pracownicy Answear i Medicine, którzy mimo napiętej sytuacji w branży nie rezygnują z działań pro publico bono.

Z kolei sportowa marka 4F zadeklarowała wsparcie dla największego szpitala zakaźnego w Polsce, czyli MSWiA w Warszawie. Firma przekaże placówce 20% obrotu ze sklepu internetowego. „Dlaczego? Bo zdrowie jest najważniejsze, a służba zdrowia szczególnie teraz potrzebuje naszego wsparcia”, powiedział prezes 4F, Igor Klaja. 

Natomiast firma Agata Meble zdobyła się również na godny podziwu gest. Z oficjalnego oświadczenia na Instagramie marki dowiedzieliśmy się, że „Agata S.A. zdecydowała o przekazaniu 1 000 000 zł służbie zdrowia na zakup sprzętu medycznego i środków zabezpieczenia sanitarnego na walkę z koronawirusem. Mamy nadzieję, że wszystkie działania prewencyjne i niezbędny sprzęt medyczny, przyczynią się do możliwie najszybszego uporania się z tą trudną dla wszystkich sytuacją”. Podobnie jak H&M, który przekazał 500 tysięcy dolarów dla Funduszu Odpowiedzi Solidarnościowej, który powstał przez pomysł Fundacji ONZ i Światowej Organizacji Zdrowia (WHO).

Idris Elba, jeden z aktorów zarażonych koronawirusem powiedział w swoim oświadczeniu, że żyjemy w świecie pełnym podziałów, ale teraz jest czas, aby się solidaryzować. Wspomniane gesty są nadzieją na to, że wspólnie uda nam się pokonać pandemię koronawirusa.