90. gala rozdania Oscarów już w najbliższą niedzielę 4 marca. Jednak zanim dowiemy się, który film zdobędzie statuetkę dla najlepszego obrazu, warto zapoznać się z rankingiem dla najlepszego zwiastuna produkcji nominowanych w tym roku do nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej. Zestawienie Movie Trailers Leaderboard 2018 przygotowane przez platformę YouTube, ustalony został w oparciu o algorytm uwzględniający odtworzenia płatne, odtworzenia organiczne oraz retencję publiczności, czyli jak długa część wideo została obejrzana. W rankingu uwzględniono zwiastuny zamieszczone na kanałach studiów produkcyjnych, jak i znanych kanałach agregujących tego typu treści. I ostatecznie, uszeregowano je według globalnej liczby obejrzeń od momentu ich publikacji do 14 lutego bieżącego roku.

Okazuje się, że gdyby YouTube mógł przyznać swojego Oscara, otrzymałaby go Dunkierka Christophera Nolana. Na podium znalazły się również zwiastuny filmów Get Out  Jordan Peele oraz Kształt wody Guillermo del Toro. Zapowiedzi tych trzech nominowanych w tym roku produkcji obejrzano łącznie 90 milionów razy! Ranking Movie Trailers Leaderboard 2018, składający się z dziewięciu pozycji, zamyka trailer obrazu Trzy billboardy za Ebbing, Missouri, który, jak się okazuje, może niekoniecznie powala zwiastunem, ale naszym zdaniem ma ogromne szanse na oscarowe wyróżnienie.

ZOBACZ TAKŻE: Trzy kilkuletnie siostry odtwarzają sceny z oscarowych filmów. Genialne!

Ale to nie koniec informacji. Dowiedzieliśmy się również, że oglądanie zapowiedzi na YouTube ewidentnie pomaga w podjęciu decyzji, czy wybrać się do kina lub obejrzeć film dany film w telewizji u aż 78% użytkowników. A co najbardziej przyciąga uwagę widzów? Zespół YouTube przeanalizował wszystkie anglojęzyczne recenzje filmów nominowanych w kategorii Najlepszy Film, jakie zostały zamieszczone na platformie przez YouTube’owych twórców. Co to oznacza? To, że kluczem do sukcesu okazują się przede wszystkim emocje, zarówno te bardziej i mniej pozytywnej, jakie potrafi wywołać dany obraz.

Podsumowanie YouTube wskazuje, że określenie „zabawny” pojawiło się aż w połowie wideorecenzji wspomnianego już obrazu Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri. Ale YouTuberzy określali go również jako „poważny” i „mroczny”, co wskazuje, że film został odebrany jako obraz z pogranicza komedii i dramatu. Zgadzacie się z tym? Z kolei najwięcej łez wywołały Tamte Dni Tamte Noce, które w 60% opinii były określane również jako „piękny” filmW ponad połowie recenzji „pięknym”został określony także Kształt wody. Natomiast obrazem najbliższym realnemu życiu i powodującym prawie tak duże wzruszenie, jak Tamte Dni Tamte Noce, okazał się Lady Bird. A filmktóry wywołał najwięcej pozytywnych reakcji, to Nić widmo- aż w 83% wideo na jego temat pojawiło się słowo love. 

Poniżej znajdziecie pełną listę Movie Trailers Leaderboard 2018! Przypominamy również, że transmisję z gali będzie można obejrzeć na Canal+ (platforma NC+) 4 marca w niedzielę o godzinie 2:00 czasu polskiego