„Tam, gdzie mieszkam, na dalekiej północy Szkocji, kwestia światła jest centralną osią każdego dnia” – wyznała kilka lat temu w swoim expose „The Question Of Lights”TildaSwinton, muza awangardowych artystów i była modelka. Jej słowa stały się jedną z inspiracji do powstania nowej kolekcji marki LOUS.

SylwiaAntoszkiewicz, CEO i dyrektor kreatywna marki LOUS, w kolekcji LIGHTS wychodząc od prostych elementów szuka w ubraniach metaforycznego światła, kobiecości, niejednoznaczności.

TildaSwinton w swojej przemowie „The Question Of Lights” wygłoszonej w GaleriiRothko w Teksasie porusza tematy związane z życiem, sztuką, kinem, ale też wychowaniem dzieci i rolą kobiety we współczesnym społeczeństwie. Wybitna aktorka, wielokrotnie doceniana za oryginalny styl, opowiada o poznawaniu natury świata i światła za pomocą siedzenia w ciemności. O ryzyku, jakie trzeba ponieść wychodząc ze strefy komfortu. Ja to ryzyko poniosłam. Czuję, że dojrzałam do tego, żeby zaufać swoim decyzjom. Dlatego w tym sezonie, wychodząc od niezmiennej prostoty LOUS, otworzyłam się na kontrastowe printy i odważne konstrukcyjnie krawiectwo, które pozwala nosić ubrania z kolekcji LIGHTS na wiele sposobów”.

LOUS wyrasta z prostoty i z filozofii miejskiego Zen, czyli poczucia, że wszystko, co nas otacza, wpływa na komfort naszego życia. Kiedy projektowałam LIGHTS, dużo czasu spędzałam w domu, w otoczeniu pokaźnej kolekcji sukulentów zwożonych do miasta z dalszych i bliższych podróży. Zrozumiałam wtedy, jak ważny jest ten mój domowy las, hodowany w samym środku Muranowa i liście, których zieleń działa na mnie kojąco. Tak powstał pomysł na nadruk z sukulentów wykonany wspólnie z młodym poznańskim artystą RadkiemJanowskim, a także koncepcja sesji zdjęciowej w ogrodzie botanicznym w Powsinie”.

Twarzą kolekcji LIGHTS jest MilenaGawryluk. „Na sesji panował spokój i cisza, ale też pewnego rodzaju kontemplacja. Całą ekipą cieszyliśmy się, że mogliśmy na chwilę porzucić zwariowane tempo stolicy i zanurzyć się w podmiejskiej zieleni” – tłumaczy MagdalenaŁuniewska, autorka zdjęć do kampanii.

„Światło to główny bohater kolekcji i sesji zdjęciowej. Bez światła nie moglibyśmy żyć. Nie zachodziłaby fotosynteza. Bez światła nie rosłaby moja kolekcja sukulentów. Światło, szczególnie to wewnętrzne, jest motywacją i inspiracją. Jak podkreślała w swoim expose TildaSwinton, człowiek jest z natury sprawiedliwy, dobry i wypełniony światłem. Chciałabym, aby i taka była moja nowa kolekcja LIGHTS– tłumaczy SylwiaAntoszkiewicz.