Główną zaletą treningu ze skakanką jest czas! Wystarczy piętnaście minut porannego skakania dla utrzymania idealnej sylwetki i szybkiego wysmuklenia ciała. Poprawia wygląd łydek, ud, pośladków i ramion. Efekt jest widoczny już po kilku tygodniach. To też prosty sposób na polepszenie stanu zdrowia, bo wpływa na koncentrację, krążenie, odpowiednią pracę serca i samopoczucie. Co więcej skakanie przyspiesza przemianę materii, dzięki czemu łatwiej jest zgubić zbędne kilogramy. Poza tym taki trening jest modny! Zobacz filmik z aniołkiem Victoria's Secret - Adrianą Limą, gdzie z trenerem ćwiczy na skakance.

Jak trenować ze skakanką?

1. Znajdź miejsce. Pamiętaj, że jest to dość intensywny trening, a ruchy wykonuje się szybko. Dlatego zapewnij sobie odpowiednie miejsce ćwiczeń i wydziel przestrzeń w której będziesz czuć się swobodnie. Możesz ćwiczyć w domu, ale jeśli nie masz do tego odpowiednich warunków - wyjdź na dwór! 

2. Wybierz odpowiedni strój. Najlepiej, żeby był dopasowany do ciała i elastyczny, by nie hamował ruchów. Podstawa to amortyzujące obuwie, czyli sportowe adidasy. 

3. Ćwicz systematycznie. Nawet jeśli będziesz trenować tylko 10 minut, ale kilka razy w tygodniu (najlepiej trzy) - jest to lepsze rozwiązanie niż jeden zbyt intensywny trening na tydzień. Efekt będzie o wiele gorszy, a w dodatku możesz nadwyrężyć stawy. Słuchaj swojego ciała i nie przesadzaj z ilością powtórzeń. Najważniejsze żeby wykonywać ćwiczenia starannie i odpowiednio często. 

4. Miej prawidłową postawę. Podczas skakania miej wyprostowane plecy. Łokcie trzymaj nisko, tak by uchwyty od skakanki były na wysokości twoich bioder. W powietrzu miej koniecznie zgięte kolana. Staraj się odbijać całymi stopami od podłogi. 

5. Polub treningi. Możesz wybierać różne techniki. Zacznij od tradycyjnego skakania i za każdym razem zwiększaj ilość powtórzeń oraz ich prędkość. Na początek możesz kupić cięższą skakankę, by obroty podczas skoku były wolniejsze. Z czasem urozmaicaj trening - wykonuj ósemki, skacz z nogi na nogę, na zmianę unoś kolana na wysokość bioder lub dotykaj podeszwami pośladków. Eksperymentuj, jak Aniołek Victoria's Secret - Martha Hunt