Ostatnim trendem, jeśli chodzi o diety, jest spożywanie dużej ilości zdrowych tłuszczy i ograniczanie węglowodanów. Jednak najnowsze wyniki badań przeprowadzone w Japonii dowiodły, że to może nie być do końca prawda. Jadłospis mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni opiera się głównie na węglowodanach, a wskaźnik otyłości wynosi zaledwie 3,5 %. Co więcej, Japończycy są na drugim miejscu najwyższej średniej długości życia – wyprzedzają ich tylko Marokańczycy. W czym tkwi ich sekret? Dowiadujemy się tego z raportu Narodowego Centrum Zdrowia i Medycyny w Tokio.

Oto, co twoja skóra mówi o twojej diecie >>>

Badania przeprowadzono na 80 tys. uczestników, którzy mieli za zadanie wypełnienie kwestionariusza o stylu życia i odżywianiu. Ich analiza wykazała, że osoby, trzymające się wytycznych diety japońskiej, to znaczy jedzące dużo produktów zbożowych, a unikające tłuszczy, są mniej narażone na choroby układu krążenia. Wynika to również z ogólnego trybu życia Japończyków, którzy bardzo dużo spacerują, średnio około 7 tysięcy kroków dziennie. Poza tym, mieszkańcy Japonii spożywają minimalną ilość produktów przetworzonych. To wszystko sprawia, że jedzenie dużej ilości węglowodanów nie wpływa na wzrost wagi.