Kiedy w listopadzie 2016 roku pojawiła się informacja, że IKEA  otworzy swój trzeci sklep w Warszawie, napięcie rosło z miesiąca na miesiąc. Zwłaszcza, gdy okazało się, że zostanie on zlokalizowany zdecydowanie bliżej centrum miasta, niż dwa pozostałe salony w Jankach i na warszawskim Targówku. W maju wiadomo już było, że trzecia IKEA w Warszawie powstanie w centrum handlowym Blue City mieszczącym się na Alejach Jerozolimskich 179, tuż przy Dworcu Zachodnim i 15 minut samochodem od Dworca Centralnego. Już wtedy mogliśmy się spodziewać nieco mniejszej przestrzeni od tej, do której jesteśmy przyzwyczajeni odwiedzając choćby dwa inne warszawskie sklepy IKEA. Przeczuwaliśmy także, że będzie to coś niestandardowego, designerskiego i jeszcze bardziej funkcjonalnego niż to, co znaliśmy do tej pory. Prawie dwa lata od nowiny o otwierającym się kolejnym sklepie IKEA w Polce i w Warszawie w końcu możemy napisać: już jest! Od dzisiaj, 23 października w Blue City funkcjonuje długo wyczekiwana IKEA. 

10 najlepiej sprzedających się rzeczy w IKEA >>>

Trzeci sklep IKEA w Warszawie otwarty! W Blue City powstał nowoczesny koncept - jak wygląda? 

Tak jak już wspominaliśmy, IKEA w Blue City ma mniejszą powierzchnię niż typowy format. Ale tak, jak dotychczasowe sklepy IKEA, ta w Blue City równiez składa się z dwóch poziomów i zajmuje poziom 0 oraz +1. Co więcej, klienci mogą skorzystać aż z pięciu wejść i sami mogą decydować, w jaki sposób będą zwiedzać sklep. Tak, to oznacza, że w IKEA w Blue City nie ma doskonale znanej niebieskiej ścieżki, która przeprowadza nas przez cały sklep, często uniemożliwiając szybkie i sprawne dotarcie do interesujących nas działów. To, co pozostało niezmienione, to obszar podzielony na przestrzenie w oparciu o standardowe aktywności, jakie wykonujemy w domu. Musimy liczyć się z tym, że z uwagi na mniejszą przestrzeń, IKEA w centrum handlowym Blue City to też nieco mniejszy asortyment. Sklep przypomina bardziej concept store, z przejrzyście wyeksponowanymi elementami. Będą się one zmieniać w zależności od sezonu, ale i opinii klientów. Nie oznacza to jednak, że konsumenci nie będą mieli dostępu do pełnej oferty IKEA. Ułatwi im to nowatorskie zastosowanie, jakim jest Kiosk

Aby umożliwić klientom poznanie pełnego asortymentu w IKEA w Blue City, skorzystaliśmy z niestandardowych rozwiązań prezentacji produktów. To odpowiedź na zmieniający się świat, potrzeby naszych klientów w zakresie dogodności i elastyczności procesów zakupowych. Dodatkowo wprowadzone innowacje to odpowiedź na zmieniającą się rolę sklepu jako fizycznej przestrzeni i jego ewolucję w kierunku centrum doświadczeń. – mówi Małgorzata Bochenek, Dyrektor ds. Innowacji. I dodaje: W nowym sklepie IKEA przetestujemy trzy nowatorskie rozwiązania. Pierwsze, Kiosk, to nowe doświadczenie zakupowe. Kiosk jest przykładem połączenia narzędzia online z przestrzenią offline. Dzięki niemu w trakcie wizyty w sklepie klienci mogą  m.in. samodzielne wyszukiwać produkty, tworzyć i w dowolnie wybranym miejscu edytować listy zakupowe, a także dołączyć do IKEA FAMILY. Kolejny projekt to Kuchnia Doznań, w której w zaskakujący i angażujący sposób chcemy zainspirować do  odkrywania funkcji i benefitów naszych produktów. Trzecią innowacją jest Wyśniony Pokój, w którym wykorzystaliśmy rozwiązanie typu „Immersive mapping”. W ten sposób chcemy pobudzić zmysły naszych klientów, stworzyć niezapomniane doświadczenie i tym samym zachęcić Polki i Polaków do dobrego snu.

IKEA katalog 2019 – mamy wszystkie zdjęcia >>>

Nowa IKEA w Blue City w Warszawie: nowe stanowiska i Strefa Planowania

Dostępność pracowników IKEA, by pomóc przy wyborze odpowiedniej kanapy czy wyposażeniu kuchni to żadna nowość. Ale Strefa Planowania już tak. W ramach sklepu w Blue City powstało miejsce, gdzie wspólnie z doradcami IKEA zaprojektujemy wnętrze domu czy mieszkania. Do dyspozycji jest aż 20 stanowisk projektowych, przy których powstawać będą kuchnie, sypialnie czy garderoby naszych marzeń. Łatwo możemy też zwizualizować sobie, co zmieścimy w danej szafce czy na półce. Oprócz tego przygotowano też "wyśniony pokój", czyli stanowisko z interaktywnymi ścianami, umożliwiającymi wyświetlanie pomieszczenia w różnych aranżacjach. Sprawdziliśmy je i musimy przyznać, że momentami doświadczenia są wręcz psychodeliczne! 

IKEA w Blue City ze strefą Bistro i Cafe w stylu eko! 

Na koniec zostawiliśmy strefę Bistro i Cafe, choć jak wiadomo, ta cieszy się równie wielkim zainteresowaniem, jak i asortyment IKEA. Sklep w Blue City wyodrębnił obszar, łączący koncepcję kawiarni i bistro, czyli miejsce, w którym możemy zdecydować, czy chcemy usiąść na dłuższą chwilę i zrelaksować się po zakupach, czy raczej skusić się na szybki posiłek i ruszyć dalej. Do dyspozycji klientów będzie menu oparte na sezonowości. W strefie Bistro i Cafe kupimy m.in. kanapki, świeże sałatki, wegańskie hot-dogi, koktajle, a oprócz tego ciepłe dania, jak i szwedzkie potrawy. Zarówno przestrzeń restauracyjna, jak i IKEA w Blue City działa w godzinach otwarcia centrum handlowego, czyli od poniedziałku do piątku od 10:00 do 22:00, a w niedziele handlowe od 10:00 do 20:00. Wybierzecie się?

Virgil Abloh z Off-White dla IKEA - są pierwsze efekty współpracy! >>>