Jesień dla wielu osób jest równoznaczna ze spadkiem odporności. We wrześniu, październiku i listopadzie nasz organizm jest bardziej podatny na choroby i szybciej łapie wirusy z powietrza. Nagła zmiana pogody, zróżnicowanie temperatur i mało korzystne warunki atmosferyczne oraz szereg innych czynników wpływają nie tylko na samopoczucie, ale również na nasze zdrowie (chociaż te dwie rzeczy są ze sobą ściśle powiązane). Jak wzmocnić odporność na jesień? Większość porad to sprawdzone i łatwe sposoby, które nie wymagają wysiłku, a jednak stale o nich zapominamy. Sprawdźcie poniżej co zrobić, żeby nie zachorować.

Jak wzmocnić odporność na jesień? Wyśpij się

Sen jest czynnikiem, który wpływa na wiele obszarów naszego życia. Jakościowy sen pozwala nam zachować jasny umysł, spowalnia starzenie się skóry, jest również sprzymierzeńcem w walce o szczupłą sylwetkę. Ma wpływa także na organizm, który jest silniejszy, gdy jesteśmy bardziej wyspani. Jak zadbać o dobry sen? Przede wszystkim śpijcie co najmniej 6 godzin (to naprawdę minimum), przed snem nie korzystajcie z urządzeń elektronicznych i przewietrzcie sypialnię. Wasz organizm na pewno Wam się odwdzięczy.

Jak się wyspać? 8 sprawdzonych sposobów na dobry sen! >>>

Odporność na jesień – zredukuj poziom stresu

Stres związany z powrotem do szkoły, na uczelnię, projekty w pracy, które trzeba skończyć przed końcem roku i oczywiście gorący świąteczny okres to rzeczy, przyczyniające się do spadku odporności. Chociaż nie jest łatwo sprostać wielu obowiązkom, z którymi każdy z nas musi się na co dzień zmierzyć, warto wyznaczyć sobie godzinę tylko dla siebie. Dbanie o zdrowie psychiczne jest równie ważne, co zdrowie fizyczne, dlatego relaks i odpoczynek powinny na stałe wpisać się w codzienną rutynę.

Jak wzmocnić odporność na jesień? Jedz dużo ciepłych posiłków

Dieta ma kluczowe znaczenie, gdy zależy nam na wzmocnieniu odporności jesienią. Nasz jadłospis powinien obfitować w ciepłe posiłki, które wzmacniają układ immunologiczny i zapewniają uczucie sytości na dłuższy czas niż zimne potrawy. Warto do posiłków dodawać rozgrzewające przyprawy, takie jak np. kurkuma, imbir czy chilli. Należy również pamiętać o tym, aby posiłki był regularne.

Odporność jesienią – ruszaj się

Sport wzmacnia odporność niezależnie od pory roku, ale warto o tym przypomnieć. Nawet codzienne, 40-minutowe spacery poprawią Waszą kondycję i samopoczucie. Wiemy, że chłodne jesienne wieczory nie sprzyjają aktywności fizycznej, ale warto chociaż 3 razy w tygodniu wybrać się np. na basen, aby zadbać o swoje zdrowie.

Podsumowując, aby wzmocnić odporność na jesień należy działać wielotorowo i wyrobić w sobie zdrowe nawyki, które wpiszą się w codzienną rutynę. Zadbajcie o siebie!