Pielęgnacja J-Beauty jest pielęgnacją w stylu „slow beauty”, korzystająca z rytuałów pielęgnacyjnych kultywowanych od wieków przez słynące z młodego wyglądu Japonki, a w szczególności Geishe. To głównie pielęgnacja warstwa na warstwę.

W Japonii dbałość o urodę oraz profilaktyka anti-aging jest niezmiernie ważną częścią życia. Rytuał codziennej pielęgnacji skóry nie jest czymś robionym „w międzyczasie” lub „w biegu”, ale ważnym i zaplanowanym punktem planu dnia każdej kobiety. Staranna pielęgnacja w połączeniu ze zdrową dietą, odpowiednią ilością snu oraz wysiłkiem fizycznym sprawia, że Azjatki zachwycają młodą, piękną i pozbawioną niedoskonałości cerą.

Teraz, gdy na polskim rynku dostępne są najlepiej sprzedające się w Japonii kosmetyki Hada Labo Tokyo, Polki mogą na własnej skórze przekonać się, czy japońska pielęgnacja „warstwa na warstwę” przyniesie i u nich takie znakomite efekty jak u mieszkanek Kraju Kwitnącej Wiśni.

Zasada 4 kroków w japońskiej pielęgnacji to rekomendowana i dająca najlepsze efekty metoda codziennej aplikacji kosmetyków Hada Labo. W Japonii już młode dziewczyny przyzwyczajane są do starannej, czasami dosyć pracochłonnej pielęgnacji i nakładania kosmetyków „warstwa na warstwę”. Dla mieszkanek Europy czy Ameryki zmiana nawyków pielęgnacyjnych może przysporzyć na początku nieco trudności. Ale już po kilku dniach stosowania produktów Hada Labo ten japoński rytuał staje się codziennym przyzwyczajeniem. Japoński sposób pielęgnacji skóry skłania nas, by zatrzymać się w biegu i poświęcić sobie więcej czasu. Jest to dla nas niezwykle cenne, gdyż zgodnie z japońskimi zasadami, pielęgnacja skóry to tylko część procesu prowadzącego do uzyskania równowagi i zdrowia w całym naszym organizmie.

Półka rozwija się w szybkim tempie. Do kosmetyków koreańskich (K-Beauty), dołączyły w sklepach kosmetyki stworzone w trendzie japońskiej pielęgnacji J-Beauty. Do sklepów cały czas wchodzą coraz to nowe linie bazujące na trendzie azjatyckim. W niektórych sieciach drogeryjnych powstały już specjalne regały dla Azjatyckiej Pielęgnacji. 

W związku z tym, że w japońskiej pielęgnacji używa się na raz wielu kosmetyków aplikujące je warstwa na warstwę, dobra edukacja konsumenta (ale także sprzedawcy) może przynieść wymierne korzyści. Jeśli konsument uświadomi sobie potrzebę zakupu na raz kilku kosmetyków niezbędnych, by wykonać pełen rytuał naśladujący pielęgnację japońską, jego koszyk zakupowy będzie na pewno większy.