Podcast „20 minut mody”: Z Harel o tym, czy naprawdę nie ma już miejsca dla wielkich redaktorek mody i jak zmieniło się dziennikarstwo wraz z nadejściem internetu

Na początku był artykuł w „The New York Times” zatytułowany „Słynne redaktorki mody to relikt przeszłości”. Wieszczący, że nawet jeśli jeszcze jakieś zostały, to w najbliższej przyszłości wyginą – jak dodo. Nie trzeba było czekać długo, by na łamach Instagrama Anna Dello Russo, wieloletnia redaktorka jednego z najbardziej prestiżowych magazynów o modzie, napisała: „Odchodzę”. I choć przez lata sądzono, że na swoim stołku będzie siedzieć aż do śmierci, dla branży nie było to zaskoczeniem. Wcześniej podobny los spotkał: Suzy Menkes, Emmanuelle Alt, Christiane Arp, Glendę Bailey. Redaktorki-legendy – rodem z filmu „Diabeł ubiera się u Prady” – postanowiły oddać tron i berło. W kuluarach mówiło się, że niezupełnie z własnej woli. Jak to się stało, że straciły panowanie nad modowym imperium? O tym w najnowszym odcinku podcastu GLAMOUR „20 minut mody” Magdalena Matuszek postanowiła porozmawiać z Harel – blogerką, influencerką i dziennikarką mody, która branżę obserwuje i opisuje od ponad dekady.

Posłuchajcie:

  •  jak to się stało, że doszło do zmiany układu sił
  •  jak internet wpłynął na dziennikarstwo mody
  • czy wciąż potrzebujemy magazynów mody
  • jak dziś brzmi definicja luksusu
  • a także: co będzie dalej – kto zajmie wolne stołki i dlaczego.