Powiedzmy sobie szczerze: rzeczywistość, która nas otacza, bywa bardzo stresująca – obowiązki domowe i zawodowe, ciągły pośpiech, a ostatnio również pandemia. Jak w takich sytuacjach zachować spokój? Oto sprawdzone rytuały pielęgnacyjne, wyciszające, a zarazem odprężające, które pomogą wam ukoić skołatane nerwy. Podpowiemy także, jak zacząć swoją przygodę z medytacją i jakie są jej zalety.

Rytuały, które pozwolą zachować spokój – Palo Santo

Palo Santo cieszy się ogromnym zainteresowaniem influencerek i gwiazd, na czele z Jessiką Mercedes czy Julią Wieniawą. Na czym polega fenomen „świętego drzewa” i jakie ma ono właściwości? Otóż zapach palącego się Palo Santo działa kojąco na zmysły, a tym samym pozwala się wyciszyć. Co więcej, posiada dotleniające mózg związki. Fani Palo Santo wierzą również, że okadzając nim swoje mieszkanie, są w stanie oczyścić siebie i wnętrze z negatywnych emocji. Koszt kawałeczka „świętego drzewa” to około 15 złotych. O tym, jak używać Palo Santo przeczytacie TUTAJ.

Rytuały, które pozwolą zachować spokój – gorąca kąpiel z olejkami eterycznymi

Długa kąpiel z olejkami eterycznymi to kolejny – skuteczny sposób na relaks. W tym wypadku bardzo ważna jest atmosfera. Nie zapalajcie światła, tylko kilka świec, które dodadzą klimatu waszej łazience, a ich ciepłe światło wpłynie kojąco na was kojąco. Następnie dodajcie kilka kropel odpowiedniego olejku eterycznego (używajcie ich według zaleceń producenta). Jaki wybrać? Spieszymy z odpowiedzią! Każdy olejek eteryczny ma inne właściwości. Podczas kąpieli odprężającej najlepiej sprawdzą się: olejek lawendowy, który uspokaja, olejek z bergamotki – genialnie zmniejsza napięcie i stres, olejek mandarynkowy, który pomoże złagodzić stany lękowe albo olejek z kadzidłowca. Jedną z jego zalet jest niwelowanie negatywnych emocji. Kilka olejków eterycznych znajdziecie poniżej.

Rytuały, które pozwolą zachować spokój – masaż twarzy

Ostatnio coraz więcej mówi się o zbawiennych właściwościach regularnego masażu twarzy. Charakterystyczne ruchy nie tylko uwydatnią nasze kości policzkowe, ale również pozwolą się zrelaksować w bardzo krótkim czasie. Warto dodać, że masaż twarzy możecie wykonywać własnymi dłońmi lub za pomocą profesjonalnych masażerów. Absolutnym hitem na rynku beauty jest roller z kamieniem, który chłodzi, zmniejsza obrzęki i opuchliznę twarzy, poprawia krążenie, a do tego pozwala się zrelaksować. Masaż rollerem trwa około minutę.

Zobaczcie, jak wykonać profesjonalny masaż twarzy we własnym domu.

 

Rytuały, które pozwolą zachować spokój: medytacja - jak zacząć?

Niezwykle skuteczna jest również medytacja. Jak zacząć? Uspokajamy: to prostsze niż mogłoby się wydawać. Na początku warto się zastanowić, co was rozprasza i pozbyć się tych przedmiotów (przynajmniej) na czas medytacji. Do rozpoczęcia swojej przygody nie potrzebujecie specjalistycznego sprzętu – wystarczy mata do ćwiczeń, fotel albo krzesło, na którym możecie wygodnie usiąść. Gdy znajdziesz już odpowiednie miejsce i upewnisz się, że czujesz się komfortowo, zamknij oczy, a następnie skoncentruj się na swoim oddechu. Nie ma dokładnej instrukcji „jak medytować” – to bardzo indywidualna, a wręcz osobista kwestia. Nie myślcie jednak o tym, co ewentualnie robicie źle. Ile powinna trwać codzienna medytacja? Zacznijcie od kilku minut, np. od dwóch do pięciu. Po tygodniu codziennej praktyki dołóżcie do tego kolejne dwie minuty i tak dalej. Zobaczycie, że już po kilku dniach odczujecie niesamowity spokój.

Co jeszcze warto wiedzieć o medytacji? Oprócz tego, że pozwala one zredukować napięcia, wewnętrzny niepokój czy poziom stresu, medytacja dodaje nam energii i spowalnia tętno. Co więcej, medytacja pomaga w walce z Alzheimerem. Zaskoczeni?

Medytacja – jak ją zacząć? Krok po kroku tłumaczy joginka Karolina Kucharczyk i daje Wam dwa ćwiczenia do wypróbowania jeszcze dziś >>>