Przez ostatnie dwa lata piosenkarka nie miała sobie równych. Wygrywała w zestawieniach na najpopularniejsze zdjęcia, a także w rankingach profili, które spośród wszystkich na Instagramie mogą pochwalić się największą ilością fanów. Rok 2018 Selena Gomez zakończyła z liczbą 144 mln followersów, co dało jej po raz pierwszy drugie miejsce. Wyprzedził ją Cristiano Ronaldo, najpopularniejszy i najbardziej utalentowany piłkarz świata. Głośny transfer Portugalczyka z Realu Madryt do Juventusu Turyn (który opiewał na kwotę 100 milionów euro!) na pewno pomógł mu w podtrzymaniu rozgłosu i zainteresowania jego osobą. Ronaldo na dziś dzień ma ponad 149 milionów obserwujących i jest najchętniej śledzoną osobą na Instagramie. W przypadku piosenkarki, wydaje się, że kluczowa okazała się kolejna przerwa od social mediów, którą Selena ogłosiła we wrześniu. Gwiazda borykała się ostatnio z załamaniem nerwowym, a w poprawie jej stanu na pewno nie pomogły wieści o tym, że jej wieloletnia miłość Justin Bieber, ożenił się z Hailey Baldwin. Amerykańskie media donoszą jednak, że wokalistka opuściła już ośrodek, w którym przebywała na terapii, czuje się dobrze i wraca do siebie.

Justin Bieber oficjalnie potwierdził ślub z Hailey Baldwin, a modelka zmieniła nazwisko i zadebiutowała jako Hailey Bieber
 

Najpopularniejsze zdjęcie na Instagramie w 2018 roku

Choć Kylie Jenner znalazła się daleko poza pierwszą trójką najchętniej obserwowanych gwiazd na Instagramie, to właśnie jej zdjęcia w mijającym roku wzbudzały najwięcej emocji. Celebrytka jest autorką najpopularniejszego posta, który zebrał łącznie ponad 18 milionów polubień i prawie 2 miliony komentarzy! To w nim siostra Kim Kardashian ogłosiła światu narodziny swojej córki Stormi Webster. Co ciekawe, także drugi najpopularniejszy post na Instagramie należy do Kylie Jenner i również przestawia jej córkę, dokładnie miesiąc po narodzinach.
 

Najpopularniejsze hasztagi w 2018 roku

Przy okazji podsumowania roku na Instagramie warto podkreślić, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy największym zainteresowaniem cieszyły się hasztagi związane z głośnymi i ważnymi sprawami, jak #metoo (użyty 1,5 mln razy) czy #timesup oraz #marchforourlives. To pokazuje, że social media coraz częściej są wykorzystywane podczas społecznie istotnych wydarzeń, do przekazywania dalej światopoglądu czy do szerzenia najważniejszych wartości. Oprócz tego w 2018 królowały standardowo takie hasztagi jak #love, #photooftheday czy #instagood.

Zobacz także: Meghan Markle daleko poza podium najpopularniejszych haseł, które Polacy wpisywali w Google w 2018 roku >>>