To nie pierwszy raz, gdy Sephora wychodzi naprzeciw gronu swoich wiernych klientów ze szczególnym uwzględnieniem tych, którzy maja specyficzne potrzeby.

ZOBACZ TAKŻE: Jak dbać o przetłuszczającą się skórę? >>>

Dwa lata temu wystartowała z programem Classes for Confidence skierowanym do klientów walczących z rakiem – ten gest miał pomóc pacjentkom stających w obliczu trudnych doświadczeń odnaleźć się i zaakceptować w nowym wydaniu. Tym razem sieć poszła o krok dalej -  już w tym miesiącu rusza z nowym programem makijażowych szkoleń skierowanych do osób transseksualnych. To prawdziwie innowacyjny koncept – jak przyznają sami zainteresowani, kwestia wizerunkowych poszukiwań i eksperymentów z wyglądem jest nie mniej skomplikowana i trudna niż ta związana z tożsamością.

Opracowania programu trwały ponad 2 lata, a w jego powstanie zaangażowani byli makijażyści marki, którzy sami mają na koncie takie doświadczenia. To dzięki ich wiedzy i wsparciu udało się dopiąć całość na ostatni guzik – opracować program w taki sposób, by jak najlepiej odpowiadał na potrzeby osób transseksualnych, stworzyć procedury gwarantujące ich maksymalny komfort - zrozumienie i uszanowanie ich potrzeb, czy wreszcie ustalenie, w których dokładnie sklepach program ma największe szanse na sukces. Spotkaniom na terenie sklepu, podczas których zainteresowani będą mogli uzyskać profesjonalne porady z zakresu pielęgnacji, czy dobrać najlepsze dla siebie produkty, towarzyszyć będą tutoriale na kanale marki na YouTubie.

Zła wiadomość jest taka, że póki co projekt wdrażany jest jedynie w wybranych perfumeriach Sephory w Nowym Jorku. Marka spodziewa się sukcesu, bo jak wynika z badań, na rynku jest poważna luka. Czy cykl szkoleniowych spotkań skierowanych do osób transpłciowych nabierze rozmachu i obejmie także inne kontynenty?

ZOBACZ TAKŻE: TOP 10 redakcji, czyli kosmetyczne nowości miesiąca >>>