Trampki Converse All Star od lat towarzyszą nam w wielkich momentach. Tych mikro, ważnych tylko dla nas, i tych makro, ważnych dla świata. Są świadkami historii, zawsze tam gdzie rodzą się marzenia. Wielu młodych ludzi sięgało wysoko, by spełnić swoje ambicje i zmienić przyszłość, część z nich miała na sobie chucki, bo Converse wyczuwa ducha swoich czasów i wspiera tych, którzy popychają sprawy do przodu.
Converse All Star – kultowe trampki wielkich ludzi
Zaprojektowane na początku lat 20. XX w. jako obuwie do koszykówki, wkrótce będą obchodzić setne urodziny. W światowej popkulturze zarezerwowane jest dla nich specjalne miejsce, nosił je przecież Andy Warhol, James Dean, Kurt Cobain, a nawet Karl Lagerfeld, przez co all stary stały się synonimem wolności twórczej, buntu przeciwko konwenansom, myślenia bez granic rasy, religii czy płci. Tak powstało obuwie kultowe, które dzięki tym wartościom zaczęło tworzyć wokół siebie społeczność, co marka szybko podchwyciła. Dzięki współpracy z najlepszymi sportowcami, artystami i kreatywnymi ludźmi, Converse jest brandem, która stawia na progres i rozwój osobisty.
Dziś powraca do swoich korzeni i poprzez koszykówkę czy jazdę na desce, na nowo definiuje swoje produkty i osadza się w miejskiej tkance. Ponad dwa lata temu zapoczątkowano oddolny ruch, społeczność Converse All Stars, która ma pobudzać młodych ludzi do kreatywnych działań. Do dziś marka wsparła ponad 3000 osób w 27 miastach na całym świecie, m.in. w Limie, Warszawie czy Los Angeles. Chodzi o to, żeby aktywować małe lokalne społeczności, wyodrębnić z nich liderów, którzy swoimi działaniami zmieniają świat na lepsze w dziedzinie sportu czy kultury. Converse nie tylko zauważa i wspiera ich w innowacyjnych projektach, ale daje im platofrmę do wypowiedzi; sprawia, że ich głos staje się słyszalny szerzej, niż mogliby o tym marzyć. Daje im globalny impakt i w ten sposób inspiruje też innych do działania. Teraz Converse rusza z projektem All Star Series – cykl warsztatów i spotkań z superinspirującymi ludźmi, takich jak projektanci Virgil Abloh i Samuel Ross, golden boy rynku wydawniczego Jefferson Hack, aktorka i youtuberka Issa Rae czy muzyk Tobe Nwigwe. Dobro idzie falami.
I idzie szybko. Marka ma imponujące tempo działania, bo w ciągu ostatnich 9 miesięcy powołała program All Stars Captains z budżetem miliona dolarów. Co roku, od 2021 r., będzie wybierana dwunastka kapitanów, którzy dzięki grantom finansowym, będą mogli wprowadzić w życie swoje pomysły z dziedziny zrównoważonego rozwoju, otwartości, różnorodności i rozwoju młodzieży. To będą game-changerzy, na których patrzył będzie cały świat. Zwłaszcza, że będą mogli liczyć na ogromne wsparcie mentorskie w sieci Converse.
Kapitani będą mieli też wgląd w prace Converse nad nową kolekcją i będą mogli odcisnąć na niej swoje piętno. Dzięki temu marka zyska nowe spojrzenie i prawdziwy insight w mentalność i potrzeby swoich aktualnych i przyszłych fanów. Na pierwszy ogień idzie filmik, który przedstawia ambicje i założenia Converse All Stars. Autorką scenariusza jest Ify White-Thorpe pod okiem Issy Rae, wyreżyserował Leo Aguirre a autorem muzyki są James i Philip Matthew. Zobaczcie i zainspirujcie się!
Komentarze