Ambasadorka akcji „Normalne, że ich dotykam”: wyjątkowy singiel Natalii Nykiel

Ambasadorką akcji „Normalne, że ich dotykam” jest znana młodemu pokoleniu (i nie tylko!) piosenkarka, Natalia Nykiel. Artystka nagrała piosenkę zachęcającą do samoakceptacji – specjalnie z okazji tej współpracy. Posłuchajcie, jak brzmi ten hit z ultraważnym przesłaniem:

Pamiętajcie: wczesne wykrycie jakichkolwiek nieprawidłowości daje szansę na pełne wyleczenie. TUTAJ możecie znaleźć m.in. instrukcję samobadania.

Materiały prasowe

Avon: wyjątkowy projekt „Normalne, że ich dotykam” 

Metod na pamięć o profilaktycznych badaniach jest wiele. Jedne osoby fundują sobie sprawdzający „pakiet” np. z okazji urodzin. Inne – zapisują się na wszystkie badania kontrolne wraz z początkiem każdego roku. Różowy październik również jest jednym z takich momentów, kiedy przypominamy sobie, że warto zrobić „przegląd”. To Miesiąc Świadomości Raka Piersi. Dokładnie 15. października przypada Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi, a jego symbolem jest charakterystyczna, różowa wstążka.

I choć każdej z nas przydaje się czasem taka mała „przypominajka”, tegoroczna kampania edukacyjna Avon „Normalne, że ich dotykam” tym razem skierowana jest do nastolatek. Okazuje się, że 95% dziewcząt w wieku 14-15 lat i ponad połowa młodych kobiet w wieku 19-25 lat nigdy nie uczestniczyło w żadnych zajęciach dotyczących profilaktyki raka piersi. 

Ekspertki Avon, które zostały przeszkolone przez Fundację Rak'n'Roll, przeprowadzą zajęcia dotyczące samobadania piersi w aż 100(!) szkołach z całej Polski. Każda placówka może zgłosić swoją chęć do udziału w akcji TUTAJ.

Uczennice zdobędą cenną wiedzę na temat poznawania własnych piersi. Scenariusz lekcji opracowano we współpracy z metodykami i partnerami merytorycznymi (Fundacją Rak’n’Roll i kliniką ginekologiczną Gini). Zajęcia te zostały wpisane w podstawę programową lekcji biologii, wychowania do życia w rodzinie i wychowania fizycznego.

Zobacz także:

Avon (już po raz kolejny) pragnie pokazać, że regularna samokontrola, czyli badanie poprzez dotykanie swoich piersi, to niezwykle ważny element w kwestii naszej troski o zdrowie.

Naszymi działaniami chcemy utrudniać życie rakowi. Robimy to między innymi przez edukację i budowanie nawyków wspierających zachowanie zdrowia. Poznanie własnego ciała jest podstawową wiedzą, którą trzeba o sobie mieć. Ona rodzi uważność na zmiany i wewnętrzną motywację do działania, gdy potrzebna jest konsultacja z lekarzem (...) Wierzymy, że dobre nawyki nabyte w młodości procentują przez całe życie – mówi Olga Myślińska z Fundacji Rak’n’Roll.

Warto przy tym zaznaczyć, że nie jest to 1. projekt marki Avon, który ma na celu profilaktykę raka piersi. Marka ta od dłuższego czasu konsekwentnie realizuje bowiem swoją społeczną misję:

(...) Od 1998 roku prowadzimy kampanię „Avon Kontra Rak Piersi”, będącą jedną z największych prospołecznych inicjatyw w Polsce. Co roku dofinansowujemy tysiące badań USG piersi w kilkuset „Gabinetach z Różową Wstążką”. Teraz chcemy dotrzeć do młodej grupy, zaszczepiając w niej dbałość o swoje zdrowie – dodaje Agnieszka Isa, General Manager Avon Polska.

Nastolatki znają specyfikę swoich włosów czy cery – kampania Avon ma za zadanie pokazać im, że również dbanie o swoje piersi jest szalenie ważne (i wcale nie takie trudne). 

Nastolatki doskonale wiedzą, czy ich skóra jest mieszana, czy wrażliwa, a włosy suche czy łamliwe, ponieważ ich dotykają, obserwują je i pielęgnują. Tak samo młode kobiety powinny dbać o swoje piersi. Wystarczy raz w miesiącu zbadać je za pomocą kilku prostych ruchów, by zobaczyć, jaką mają strukturę, kształt oraz kolor. Znajomość swojego ciała pozwoli na szybszą reakcję w przypadku pojawienia się ewentualnych zmian, a pamiętajmy, że wczesne wykrycie jakichkolwiek nieprawidłowości daje szansę na pełne wyleczenie. Z tego względu tak ważne jest, by młode dziewczyny już od wieku nastoletniego wiedziały, jak same mogą obserwować i dbać o swoje ciało – mówi lek. Agnieszka Czapska z kliniki ginekologicznej Gini.

Bardzo cenimy sobie takie inicjatywy! Przy okazji... kiedy ty ostatnio (samo)badałaś swoje piersi?