Prokobiece zmiany na pokładzie linii lotniczych 

SkyUp Airlanes LLC to czarterowa i tania linia lotnicza, założona niedawno, bo w 2018 roku. Jednak jako jedyna wprowadza rewolucję w ścisłym kanonie lotniczego piękna. Firma, zmieniając swój wizerunek, rozpoczęła proces od zmiany stroju swoich pracownic. Główny powód? Wygoda stewardes podczas wielogodzinnej pracy na pokładzie. Dotychczas propagowany wizerunek żeńskiego personelu na pokładzie samolotu opierał się, podobnie jak w innych liniach, na podkreślaniu kobiecości, tego, co u kobiet uznajemy za seksowne (np. wąskie spódnice, buty na obcasie), zmieniają na korzyść kobiet i ich samopoczucia. 

Obcisłe spódniczki zastąpią luźne spodnie garniturowe, dopasowane marynarki czy koszule z zazwyczaj odpiętym fantazyjnie guzikiem wymienione zostaną na przewiewne, oversize’owe marynarki. Obcasy panie będą mogły odłożyć na półkę, ponieważ firma postawiła na sneakersy, a dokładnie model NikeAir. Apaszka będzie przewieszona przez ramię, nie zobaczymy jej już pod szyją stewardes podczas lotu linią SkyUp. Jedynym wspólnym mianownikiem nowej odsłony dress code'u ze starym jest kolor pomarańczowy kompletów. 

Zmieniliśmy buty na wygodne, ergonomiczne trampki NikeAir, w których dosłownie „chce się latać ".

Powyżej nowe stroje, poniżej dawny uniform.

Urodowe decyzje SkyUp

Firma odchodzi również od ciasno upiętego koka. Każda kobieta zdaje sobie sprawę, jaki ból mogą powodować napięte cebulki włosa. Dlatego też, SkyUp decyduje się na dowolność fryzur swoich pracownic. Zostają jednak przy makijażu, aczkolwiek ma być on delikatniejszy, jeśli tego chcą stewardessy. Linia nawiązała współpracę z siecią ukraińskich salonów piękności Backstage Beauty&Refresh, by opracowali oni flagowy makijaż oparty na kolorze pomarańczowym, czyli symbolu SkyUp. Nawiązuje on bowiem do koloru zachodzącego słońca.

Normy społeczne a współczesne kobiety

Jak podaje firma, zmiany społeczne wywołały potrzebę innego podejścia względem kobiet przez ich firmę. Wprowadzane zmiany mają na celu walkę z seksistowskimi komentarzami, z jakimi stewardesy przez lata musiały się borykać. Komplet zaprojektowany przez markę GUDU wypiera seksowen, podkreślające kształty uniformy, aby pracownice czuły komfort podczas wykonywanych obowiązków.

Zawód profesjonalnej stewardessy pojawił się po raz pierwszy prawie 100 lat temu. W tym czasie wiele się zmieniło, a co najważniejsze zmieniły się same kobiety.

Linia lotnicza stoi po stronie swoich pracownic, ponieważ pomysł na zmianę ich wizerunku wziął się z potrzeby zapewnienia im dobrego samopoczucia. Miejmy nadzieję, że zmiana w SkyUp wywoła lawinę, za którą podążą inne linie lotnicze.