Otyłość brzuszna, zwana także otyłością wiscelarną, androidalną czy otyłością typu jabłko to często występujący rodzaj otyłości, dotykający częściej mężczyzn niż kobiet. Nieleczona niesie za sobą ryzyko powikłań zdrowotnych na różnych płaszczyznach. Jak pozbyć się otyłości wiscelarnej?

Przyczyny otyłości wiscelarnej

Otyłość brzuszna jest często obserwowanym rodzajem otyłości. Powstaje w wyniku nieprawidłowego stylu życia; złego odżywiania, nieuprawiania sportu. Występowanie otyłości typu jabłko może także mieć podłoże genetyczne lub hormonalne. W większości przypadków jednak występuje przez nasze zaniedbania, a jej powikłaniami mogą być poważne problemy ze zdrowiem - choroby układu krążenia (zawał serca, choroba wieńcowa), choroby naczyń (miażdżyca, zawał mózgu), nadciśnienie tętnicze, cukrzyca czy choroby narządu ruchu takie jak choroba zwyrodnieniowa stawów i inne. Należy reagować jak najwcześniej; otyłość to choroba postępująca z czasem, gdzie im szybciej zareagujemy tym lepiej. Nie warto bezczynnie czekać do krytycznego momentu, a zacząć działać od razu. Jeśli widzisz, że jesteś na drodze do otyłości brzusznej, zmień swoje przyzwyczajenia i styl życia już teraz.

Odżywianie i ruch

Aby zmiana stylu życia była trwałą zmianą, a nie tylko chwilowym “zrywem” warto podejść do tego w przemyślany sposób już od samego początku. Jeśli pierwszy raz podchodzimy do zmiany nawyków, należy modyfikacje wprowadzać stopniowo i powoli. Warto zacząć od przeanalizowania dotychczasowych nawyków i świadomie stwierdzić co szkodzi i co należy wykluczyć. Ważną zmianą na pewno jest ilość posiłków w ciągu dnia i ich wielkość. Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), dorosły człowiek powinien jeść 5 posiłków dziennie co 2-3 godziny. 3 posiłki powinny stanowić główne źródło energii i być większe, 2 natomiast są jako uzupełnienie i podtrzymanie metabolizmu. Koniecznie powinno się wprowadzić do jadłospisu picie minimum 1,5 litra płynów - nie wliczając do tego zup, herbaty, kawy. Najbardziej zaleca się pić wodę, można także uzupełnić ilość płynu naparami z ziół czy naturalnymi sokami. Obowiązkowo należy z diety wykluczyć gotowe dania przetworzone, słodycze, fast foody, słodkie i gazowane napoje. Warto zredukować do minimum ilość cukru dodanego i soli. Jeżeli chodzi o aktywność fizyczną natomiast, według WHO minimum aktywności fizycznej dla człowieka dorosłego to 20 minutowy wysiłek 5-7 razy w tygodniu. Przy odchudzaniu zaleca się trening “cardio” - zajęcia wydolnościowe, czyli takie, które poprawiają pracę układu krążeniowo-oddechowego i angażują do wysiłku wiele partii mięśni. Ruch należy wprowadzić do harmonogramu na co dzień - przesiąść się na rower, chociaż raz w tygodniu odwiedzić pływalnię lub zakupić kijki do nordic-walking. Wysiłek powinien być umiarkowany, utrzymujący stałe tętno na wysokości 50-70% tętna maksymalnego.

Dodatkowa pielęgnacja i zabiegi

Istnieje wiele zabiegów z zakresu medycyny estetycznej, które mają za zadanie wymodelować ciało i w skuteczny sposób redukują ilość tkanki tłuszczowej w danym obszarze ciała. Innowacyjnym zabiegiem o takich właściwościach jest Liposunix - zabieg dostępny w klinice medycyny estetycznej Skinclinic, który wykorzystuje działanie ultradźwięków. Chcąc zwalczyć otyłość z okolic brzucha możemy zastosować właśnie ten zabieg. Jego doskonałe działanie zostało potwierdzone przez pacjentów i lekarzy; rezultaty widoczne są u każdego pacjenta, a już jeden zabieg to nawet jeden rozmiar ubrania mniej. Wsparcie odpowiedniego odżywiania i aktywnego trybu życia takim zabiegiem to doskonały i pomocny sposób na spotęgowane i zadowalające efekty. Dodatkowo po zabiegu nasza skóra zyskuje lepszą jędrność i elastyczność. Wszystko to przeprowadzone jest metodą bezinwazyjną, bez użycia skalpela.

Więcej o zabiegu Liposunix i innych zabiegach kliniki medycyny estetycznej Skinclinic znajdziesz tu.