Instagram rozwija się w błyskawicznym tempie, co chwilę uaktualniając aplikację. Nie chodzi wyłącznie o dodawanie nowych filtrów na InstaStories czy możliwość umieszczania GIF-ów. Pracując nad ulepszeniem platformy, jej twórcy wprowadzili pod koniec ubiegłego roku opcję obserwowania hashtagów, a od kilku tygodni aktywne hashtagi możemy umieszczać również w opisach bio.

Oprócz tego, że jest platformą społecznościową, na której dzielimy się inspiracjami, wymieniamy zdjęciami ze znajomymi i jesteśmy z nimi w stałym kontakcie, Instagram stał się również narzędziem biznesowym, wykorzystywanym do komunikacji z klientami, promocji marki i dotarcia do jak największego grona odbiorców. Najnowsza aktualizacja jest skierowana do firm, zajmujących się sprzedażą. Aby im to ułatwić, aplikacja wprowadziła możliwość robienia zakupów bezpośrednio z poziomu aplikacji. Jak to działa? W lewym dolnym rogu posta pojawia się ikona torby – to oznacza, że np. ubrania, które widzimy na zdjęciu, możemy kupić za pomocą kilku przycisków. Wystarczy, że dotkniemy w dowolne miejsce, a otrzymamy informację o cenie dostępnych produktów. Natomiast po kliknięciu w strzałkę dostaniemy więcej szczegółów na temat danej rzeczy. Po wybraniu buy now zostaniemy przekierowani do danej witryny, aby móc dokonać zakupu. Obecnie funkcja działa w Australii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych oraz we Włoszech i w Niemczech.

Instagram powróci do chronologicznego wyświetlania postów? >>>

Nowa aktualizacja to duże ułatwienie nie tylko dla marek, ale również dla nas, konsumentów. Widząc produkt, który nam się podoba, nie będziemy musieli szukać go na stronie firmy, a zostaniemy bezpośrednio przekierowani do interesującej nas rzeczy. Podoba nam się również to, że niemal od razu poznamy cenę. Dzięki temu zaoszczędzimy naprawdę mnóstwo czasu!