Właściwie, to mogliśmy się tego spodziewać. Współpraca najpopularniejszego i – co ważne – najlepiej ubranego włoskiego zespołu muzycznego i legendarnego włoskiego domu mody była tylko kwestią czasu. Teraz stała się faktem. Członkowie Maneskin, bo właśnie o tym zespole mowa, zostali gwiazdami najnowszej kampanii Gucci na jesień-zimę, a konkretnie kampanii „Aria”, która – jak na Instagramie marki wyznaje jej dyrektor artystyczny Alessandro Michele – „ma uchwycić rewolucyjną i radosną energię Erosa, będącą twórczą siłą współczesnego wyrazu”. Wybór jest więc doskonały! 

Maneskin w kampanii Gucci „Aria” na jesień 2021

Na razie na światło dzienne wyszły dwa zdjęcia z kampanii Gucci „Aria” z udziałem zespołu Maneskin. Dom mody udostępnił je właśnie na swoim Instagramie i zaprosił na swoją stronę internetową, gdzie obejrzeć można więcej zdjęć z kampanii – już z tradycyjnymi modelkami i modelami. To dzieło nie tylko dyrektora kreatywnego Gucci Alessandra Michelego, ale i dyrektora artystycznego – Christophera Simmondsa. Za obiektywem stali: Mert Alas oraz Mac Piggot, czyli duet Mert & Marcus. A efekt końcowy naprawdę robi wrażenie! Najlepiej zresztą zobaczcie sami. Zdjęciami pochwalili się zresztą także sami muzycy. „Jesteśmy częścią kampanii Gucci” – napisali:

Słynący ze swoich kontrowersyjnych strojów (albo kompletnego ich braku) członkowie i członkini zespołu Maneskin także i tym razem ubrali się całkiem odważnie. W kampanii Gucci „Aria” oprócz modnych od jakiegoś już czasu ubrań i dodatków w stylu lat 70., takich jak lansowane przez markę koszule z falbanami, zamszowe (lub cekinowe!) dzwony, czy miltikolorowe i wzorzyste garnitury, mają na sobie także dopasowane skórzane spodnie, przykrótkie marynarki i koronkowe topy, a nawet – uprząż z charakterystycznym dla DNA włoskiego domu mody wędzidłem. Okulary, biżuteryjne spinki do włosów, a nawet imprezowe boa. Które pasują im jak ulał. 

W ramach kampanii „Aria” powstało także wideo, które nie mogłoby być bardziej zmysłowe. Przeznaczone jest dla widzów powyżej 18 roku życia, możecie się więc domyślać, jakie pojawiają się w nim treści. Jesteście pełnoletni? Zapraszamy do oglądania:

Inni muzycy w kampaniach Gucci

Sorry, Harry Styles! Wygląda na to, że nie jesteś już największym słynnym przystojniakiem, który wystąpił w kampanii Gucci (i jest jej ambasadorem). Damiano David to poważna konkurencja. Choć mamy nadzieję, że w przyszłości w kampaniach włoskiego domu mody będziemy oglądać ich obu. Tym bardziej, że ambasadorami i ambasadorkami marki regularnie są przedstawiciele i przedstawicielki świata kina czy właśnie muzyki. Wystarczy wspomnieć Jareda Leto, a także Florence Welch z indie-rockowego zespołu „Florence and The Machine”.