Kolorowe smoothies są tak zdrowe, że niektórzy proponują nawet dietę opartą wyłącznie na koktajlach. - Są one źródłem wielu naturalnych witamin, składników mineralnych, błonnika pokarmowego i przeciwutleniaczy. Wybrane koktajle mogą zastępować jeden lub dwa posiłki dziennie. Istnieje również kuracja weekendow, w której od piątku do niedzieli spożywa się tylko koktajle - tłumaczy Aneta Sołtys z Afrodyta SPA & Wellness Resort.

Na początek warto jednak ograniczyć się do jednego koktajlu dziennie. Smoothie świetnie zastępuje śniadanie - wystarczy połączyć ze sobą dwa owoce, np. mrożone wiśnie i świeżego banana, dodać otręby, jogurt, mleko lub wodę. Koktajl możemy wypić albo zjeść z płatkami śniadaniowymi. - Podstawą koktajli jest mleko, napoje takie jak ryżowe, owsiane czy sojowe, świeżo wyciśnięte soki, jogurty czy sok brzozowy. Warto pamiętać, że w koktajlach najważniejszy nie jest jednak smak, lecz ich właściwości - zaznacza specjalistka.

Żeby picie koktajli było dla nas przyjemnością, dobrze jest zadbać o ich estetyczną stronę. Koktajle z bananem szybko zmieniają swój kolor, więc jeśli odstawimy taką mieszankę na noc do lodówki, rano może nam się wydać nieapetyczna. Są jednak sposoby, by podkręcić kolor koktajlu w naturalny sposób. Do zielonych mieszanek, np. ze szpinakiem, awokado i gruszką, dodaj spirulinę. To bogaty w białko proszek z alg morskich, który nadaje bardzo intensywny, zielony kolor. Chcesz, by koktajl był bardziej czerwony? Dolej do niego naturalny sok z buraka. Żółty kolor uzyskasz dzięki szczypcie kurkumy. Fioletowy odcień nadadzą natomiast jagody

Pamiętaj, że dodawane do koktajli owoce nie muszą być świeże. - Owoce, mimo mrożenia, nie tracą swoich właściwości. Innym wyjściem jest dodawanie owoców suszonych, np. fig lub moreli. Przed wrzuceniem owoców do blendera, warto namoczyć je w wodzie lub soku jabłkowym - radzi ekspertka. 

Jakie koktajle lubicie najbardziej? Podzielcie się swoimi przepisami!