Zuza Kołodziejczyk w rozmowie z Glamour radzi, jak żyć bardziej świadomie i opowiada, jak sama zmieniła styl życia na zdrowszy, odpowiedzialny i ekologiczny

„Chciałabym, żeby ludzie zaczęli widzieć więcej niż tylko czubek własnego nosa. Świat jest piękny, wielki, fascynujący i mnóstwo w nim różnych perspektyw. Byłby lepszym miejscem, gdybyśmy się nawzajem szanowali, słuchali i próbowali
się zrozumieć. Gdyby rzeczywiście ludzie traktowali innych tak, jak sami chcieliby być traktowani, wszystkim nam byłoby łatwiej tu ze sobą wytrzymać”
– mówi Zuza Kołodziejczyk w rozmowie z Glamour (a konkretnie z Joanną Łazarz), którą możecie przeczytać w najnowszym, listopadowym numerze magazynu. Jej samej się to udało. Zwyciężczyni 3. edycji „Top Model” i influencerka, którą na Instagramie obserwuje ponad 400 tysięcy osób, jakiś czas temu postanowiła zmienić swoje życie na lepsze i dziś „żyje świadomie”. Co to oznacza w praktyce? Już wyjaśniamy!

„Pierwszy krok zawsze jest najtrudniejszy. Trzeba pozwolić sobie na szczerość z samą sobą” – twierdzi modelka i wyznaje, że dla niej samej momentem przełomowym był ten, w którym przestała udawać, że nie dostrzega gór śmieci, smogu czy cierpienia zwierząt. Postanowiła, że nie chce się do tego przyczyniać – zapragnęła zminimalizować swój szkodliwy wpływ na środowisko. To był dla niej pierwszy krok do odzyskania równowagi. 

Zuza Kołodziejczyk w listopadowym Glamour!

#niewypadajzobiegu, czyli ekologiczne zwyczaje Zuzy Kołodziejczyk

Dziś unika plastiku, nie je mięsa, stawia na ekologiczne kosmetyki w szklanych lub papierowych opakowaniach, na zakupy zawsze chodzi z torbą wielokrotnego użytku, nie kupuje wody mineralnej – woli kranówkę, którą pije z butelki z filtrem. A jeśli już kupuje napoje, to w szklanych butelkach, które można później zwrócić, by nie wypadły z obiegu. 

Autentyczna jest także jako influencerka – angażuje się wyłącznie w te kampanie, w które sama wierzy (odrzucając 95% propozycji, jakie otrzymuje). „Cieszę się, że mam taką możliwość. Twarz ma się tylko jedną. (...). Mogłabym – jak inni – opowiadać o cudownym kremie, którego sama nie używam, ale akurat mam na niego kody rabatowe. Zamiast tego wolę brać udział w kampaniach, które informują o zaletach butelki wielokrotnego użytku, o premierze wegańskiej kolekcji butów jednej z największych światowych marek czy o tym, że zwrot butelek robi różnicę”. 

To właśnie dlatego ostatnio wzięła udział a edukacyjnej akcji Kompanii Piwowarskiej – firmy, która prawie połowę swoich napojów sprzedaje w butelkach zwrotnych i zachęca do oddawania butelek do sklepów, by mogły być użyte ponownie. Aby zaszczepić ten ekotrend, przygotowała designerskie butelkonerki, czyli nerki na butelki zwrotne do piwa. Jedną z nich – designerską butelkonerkę autorstwa poznańskiej projektantki Magdy Hasiak, można teraz wygrać w konkursie Kompanii Piwowarskiej na  Facebooku i Instagramie firmy. By tak jak Zuza, dbać o planetę! #niewypadajzobiegu!

Całą rozmowę z Zuzą Kołodziejczyk przeczytacie w najnowszym Glamour (ten numer ma dwie okładki – z Beatą Kozidrak i właśnie z Zuzą). Tam też obejrzycie zdjęcia, jakie zrobiliśmy influencerce (kilka z nich znajdziecie też w naszej galerii). Tymczasem zobaczcie, co działo się za kulisami sesji. Obejrzyjcie inspirujące wideo: