Niebieska torba stanowi znak rozpoznawczy szwedzkiej marki wnętrzarskiej. Frakta zdobyła popularność na przestrzeni lat, a jej fenomen polega na tym, że jest uniwersalna, wytrzymała, pojemna, a jednocześnie można ją złożyć do rozmiarów kosmetyczki. Co więcej, kosztuje tylko 1,99 zł. Wiele osób nie wyobraża sobie bez niej nie tylko zakupów w IKEA, ale również przeprowadzki. Służy również stylistom, którzy dźwigają w niej ubrania na sesje zdjęciowe. Stanowi również inspirację, m.in. dla francuskiego domu mody Balenciaga, który zaprojektował kilka sezonów temu torbę do złudzenia przypominającą Fraktę. Wykonano z niej również bieliznę, czapkę, biżuterię i wiele innych kreatywnych rzeczy. Tym razem to IKEA przerobiła kultową torbę w szczytnym celu.

Nowy sklep IKEA otwarty w Blue City. To nowoczesny koncept, jakiego jeszcze nie było! [ZDJĘCIA] >>>

IKEA wspiera ruch LGBT i wprowadza do sprzedaży tęczową wersję kultowej torby Frakta

Czerwiec jest ogólnoświatowym Miesiącem Dumy LGBT. Z tej okazji IKEA ogłosiła współpracę z organizacją Human Rights Campaign Organization i ogłosiła swoje wsparcie na rzecz równości społeczności LGBT. Nowy model Kvanting to limitowana edycja klasycznej torby Frakta, która ma wzór w paski w kolorach Rainbow Flag, czyli symbolu ruchu na rzecz równouprawnienia LGBT. Na znak wsparcia społeczności cały dochód ze sprzedaży tęczowej torby – jedna sztuka kosztuje 1,5 funtów – zostanie przeznaczony na rzecz organizacji charytatywnej Human Rights Campaign, prowadzącej kampanie społeczne na rzecz równości osób homoseksulanych, biseksualnych i transpłciowych w Stanach Zjednoczonych. Kvanting będzie w sprzedaży cały czerwiec. Jak Wam się podoba inicjatywa IKEA?