Czerwiec to tzw. Month Pride, czyli Miesiąc Dumy, wspierający walkę o równe prawa społeczności LGBTQ. W tym czasie na całym świecie odbywają się parady równości (w tym roku niestety zostały odwołane z powodu pandemii). Trwają również kampanie społeczne, w które angażują się znane przedsiębiorstwa, a także inne inicjatywy, pokazujące wsparcie i solidarność z gejami, lesbijkami i innymi osobami nieheteronormatywnymi. Niestety w naszym kraju wciąż jest wiele do zrobienia w temacie tolerancji, szacunku, a także równości. W zeszłym tygodniu było głośno, o tym, że TVP zakazał emisji reklamy Durex, w której pojawia się para homoseksualistów. Co więcej, prezydent Andrzej Duda podpisał Kartę Rodziny, która uderza w społeczność LGBT – jeden z podpunktów traktuje o „ochronie dzieci przed ideologią LGBT” oraz o „zakazie propagowania ideologii LGBT w instytucjach publicznych”, tym samym wywołując burzę, nie tylko w naszym kraju. O deklaracji napisał m.in. The New York Times, a także aktor Antoni Porowski, znany z show „Queer Eye” Netflixa, który wyraził oburzenie dla stanowiska prezydenta: „ (…) Andrzeju Dudo, kompromitujesz to, co reprezentuje sobą Polska (….)”. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj >>>.

Na szczęście wiele osób ma odmienne stanowisko od prezydenta i wspiera społeczność (społeczność, nie ideologię – coś takiego w ogóle nie istnieje!) LGBTQ. Solidarność z ruchem – tak jak w poprzednim roku – wyraziła IKEA. Szwedzka marka mebli i akcesoriów wnętrzarskich stworzyła torbę w kolorach tęczy na wzór swojej kultowej niebieskiej torby FRAKTA. Dochód ze sprzedaży zasili konto Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży – Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

Prezydent Andrzej Duda podpisał Kartę Rodziny. Jeden z punktów mówi o „ochronie dzieci przed ideologią LGBT” >>>

Tęczowa torba IKEA znów w sprzedaży! Marka wspiera społeczność LGBTQ i przekazuje dochód ze sprzedaży na cele charytatywne

Tęczowa torba IKEA w kolorach Rainbow Flag, czyli międzynarodowego symbolu dumy i ruchu na rzecz równouprawnienia osób LGBTQ, trafiła ponownie do sprzedaży kilka dni temu – szwedzka marka stworzyła ją już rok temu. STORSTROMMA powstała na wzór kultowej, popularnej na całym świecie, niebieskiej torby FRAKTA. Jest ogromna, bardzo pojemna (aż 71 litrów) i zapewne niezniszczalna, tak jak jej pierwotna wersja. Kosztuje niedużo, bo 9,99 zł. Tęczowe torby IKEA są dostępne tylko stacjonarnie. Dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na wsparcie Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży – Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. To miejsce, w którym dzieci i młodzież uzyskują bezpłatne wsparcie specjalistów (psychologów i pedagogów), kiedy potrzebują pomocy.