Ten sezon pod względem mody bez wątpienia należy do odważnych. Projektanci zaprezentowali podczas fashion weeków kontrowersyjne kolekcje na wiosnę-lato 2019, a najmocniejsze tendencje pojawiły się w najnowszych liniach popularnych sieciówek: od Zary, Mango i H&M po Massimo Dutti i Uterqüe. Nie brakuje wielu wspólnych mianowników z pokazami światowych domów mody, ale jest również kilka trendów, których nie zauważyłyśmy na wybiegach. Bierzemy pod lupę modę 2019 z sieciówek.

Trendy wiosna 2019: Białe jeansy - jak je nosić i gdzie kupić? >>>

Moda 2019: neonowe kolory

Jeśli miałybyśmy wskazać jedną z najmocniejszych tendencji w tym sezonie, bez wahania byłyby to neonowe kolory w różnych odcieniach: od zieleni i pomarańczy po żółty i różowy. Bershka proponuje rozwiązanie dla odważnych, czyli noszenie neonowego trendu od stóp do głów, łącznie z akcesoriami. W popularnych sieciówkach z łatwością znajdziecie oversize'owe bluzy, dopasowane sukienki i spodnie w jaskrawych barwach. Jeśli nie jesteście fankami kolorowych outfitów, a mimo wszystko chciałybyście przetestować ten trend, postawcie na jedną rzecz np. w odcieniu neonowej zieleni i połączcie ją ze stonowanymi, szarymi lub czarnymi dżinsami.

Trendy 2019: beżowy total look

To jeden z najbardziej wdzięcznych trendów 2019, który był mocno obecny na wybiegach światowych domów mody. Beżowy total look wylansowały w tym sezonie takie marki jak Jil Sander, Max Mara i Christian Dior. Jeśli obawiacie się, że ubrania w jednakowym kolorze „zleją się” ze sobą, poeksperymentujcie z fakturami, fasonami i odcieniami beżowego. W sieciówkach nie brakuje ubrań, które Wam to umożliwią. Must have na ten sezon to jasne dżinsy w stylu mum jeans oraz luźna koszula, którą nonszalancko przewiążecie w talii. W poszukiwaniu najmodniejszych elementów zajrzyjcie do Mango, Zary i Pull&Bear.

Moda 2019: dżins od stóp do głów

Symbol mody lat 90., jednocześnie nonszalancki i szlachetny materiał, z którego najpierw zrobiono spodnie, w których chodzili amerykańscy farmerzy przed II wojną światową. Kilkadziesiąt lat później dżins stał się popularny i wszyscy oszaleli na jego punkcie. Fascynacja nie minęła do dziś, a na wybiegu podczas fashion weeków sylwetki z dżinsem w roli głównej pojawiły się m.in. u Off White i Alexandra Wanga. W sieciówkach znajdziecie wiele propozycji, od dżinsowych sukienek po spodnie w stylu mum jeans i kurtki, które sprawdzą się na letnich festiwalach.

Kurtki wiosenne: najmodniejsze modele, w które warto zainwestować zgodnie z trendami 2019 >>>

Trendy 2019: rustykalny styl

Trend na 2019 rok, który ma najwięcej „twarzy”. Pod rustykalny styl, który zaprezentowały na wybiegach takie marki jak Jaquemus, Gucci i Valentino, podchodzą falbany, wszelkiego rodzaju plecionki, pióra i koronki. Rustykalne klimaty, czyli np. ażurowy sweterek, pleciona torebka czy wyszywana sukienka szczególnie sprawdzą się latem, podczas muzycznych festiwali. A romantyczne sukienki z bufkami, podkreśloną talią, drobnymi falbankami i guzikami będą idealne na randkę.

Zobacz także:

Trendy 2019 z sieciówek: kombinezon w robotniczym stylu 

Aż do tego sezonu. Za sprawą takich marek jak Isabel Marant, Louis Vuitton i Hermès spojrzałyśmy na ten element garderoby zupełnie inaczej, a trend podchwyciły popularne sieciówki. W niemal każdej kolekcji znalazły się kombinezony z kieszeniami i kołnierzem oraz z prostymi nogawkami. Niektóre marki przerobiły uniform, dodając takie elementy jak falbany, kuloty czy dekolt. Oprócz kombinezonów, w sieciówkach pojawiły się kurtki inspirowane odzieżą robotniczą – najczęściej w kolorach ziemi, czyli beżowym i khaki. Znajdziecie je m.in. w & Other Stories i H&M.

Moda 2019: zwierzęce motywy

W tym sezonie na wybiegu było ich trochę mniej niż poprzednio, ale popularne sieciówki wciąż uwielbiają zwierzęce motywy, nie tylko na ubraniach, ale również jako akcent na torebkach, okularach przeciwsłonecznych i butach. Sukienki mini w wężowy print, koszula z falbanami w panterkę i gumki do włosów we wzór zebry to zdecydowanie nasi faworyci.

Trendy 2019: cycling shorts

To trend z gatunku tych, które albo się kocha albo nienawidzi. Cycling shorts, czyli inaczej kolarki, to znaczy krótkie legginsy przez kolano, pokochały gwiazdy mody ulicznej i światowi projektanci – w wersji eleganckiej z oversize'ową marynarką i szerokim paskiem w talii lub z luźną bluzą i sneakersami. W sieciówkach nie brakuje dużego wyboru – od gładkich kolarek po te w np. zwierzęcy print.

Moda 2019 sieciówki: czapka rybaka

w tym sezonie powracają trendy z lat 90., które wiele osób uważa za brzydkie. W kolekcji Bershki znajdziecie np. sandały z rzepami na platformie czy okulary na sznurku – jeszcze jakiś czas temu synonimy obciachu, które dziś noszą gwiazdy street wear'u. To samo dotyczy czapki rybaka, czyli okrągłego kapelusza, atrybutu mężczyzn łowiących ryby... Nie mamy wątpliwości, że to najgorętszy dodatek sezonu. Znajdziecie go we wszystkich większych sieciówkach!

Moda 2019: tie-dye

Kolejna tendencja, która królowała w latach 90. Ubrania pofarbowane (lub wyglądające tak, jakby były poplamione farbami) w nieregularne wzory kojarzą się przede wszystkim ze złotą erą hipisów, ale tak naprawdę chętnie nosili je również surferzy i skejci. Trend tie-dye pokochali projektanci na czele ze Stellą McCartney i Calvinem Kleinem.

Najmodniejsze ubrania i dodatki na sezon wiosna-lato 2019 znajdziecie w naszej galerii (link tutaj >>>).