Za nami Mistrzostwa świata w piłce nożnej kobiet. Tym razem impreza odbyła się we Francji, a do finału przeszły drużyny z Holandii oraz Stanów Zjednoczonych. Mecz zakończył się wynikiem 0:2 dla Amerykanek i dzięki golom Rapinoe oraz Lavelle to one są aktualnymi mistrzyniami świata. W hołdzie zwyciężczyniom oraz wszystkim innym piłkarkom biorącym udział w rozgrywkach, Nike stworzył nowy spot, w którym nie tylko promuje tę dyscyplinę, również równouprawnienie. A z tym w sporcie jest ciągle bardzo duży problem. I chodzi tutaj zarówno o zarobki, jak i to, w jakiś sposób odbierany jest choćby przez komentatorów i dziennikarzy.

Ciągle jest niestety kilka dyscyplin wyjątkowo nieprzyjaznych kobietom. Oprócz piłki nożnej, która w świadomości niektórych figuruje tylko i wyłącznie jako męski sport, jest to także tenis. Przekonała się o tym choćby Serena Williams, jedna z najlepszych tenisistek na świecie, która po urodzeniu dziecka z 1. miejsca rankingu na kort wróciła na 453. pozycji. Ale także Andy Murray, który kilka lat temu na trenerkę wybrał sobie Amelie Mauresmo, również byłą utytułowaną tenisistkę, w związku z czym musiał walczyć z wieloma uszczypliwymi komentarzami, oczywiście ze strony mężczyzn. Choć ich współpraca nie trwała długo, Murray był pierwszym tenisistą ze ścisłej czołówki, który na stanowisko szkoleniowca zatrudnił kobietę. Nie bez powodu mówi się, że jest największym feministą w historii tej dyscypliny.

Zobacz także: Nowa kampania H&M mocno Was zaskoczy! Marka walczy o równouprawnienie kobiet

Nike w swoim nowym spocie po raz kolejny promuje równouprawnienie. I robi to dobrze!

Nike nie pierwszy raz staje po stronie kobiet. Sportowy gigant w 2015 roku wypuścił kampanie pod hasłem #LepszaJa, motywującą kobiety do podejmowania nowych wyzwań, a w 2017 roku spot, w którym amerykański brand zadaje pytanie: „What are girls made of?”, a w roli głównej pojawia się w nim dziewczynka odpowiadająca na nie śpiewająco, że nie są „zrobione” z banału, tylko z ambicji, siły, odwagi, osiągnięć, a każdy ich krok czy trening budują moc. Z kolei na początku marka tego roku światło dzienne ujrzało wideo zatytułowane „Dream Crazier”, gdzie narratorką jest wspomniana Serena Williams. „Jeśli okazujemy emocje, mówi się, że dramatyzujemy. Jeśli chcemy grać przeciwko mężczyzną, jesteśmy szalone” – zaczyna swoją wypowiedź. W podobnym tonie utrzymany jest najnowszy materiał, który pojawił się chwile po zdobyciu przez Amerykanki pucharu mistrzostw świata w piłce nożnej. Przyświeca mu slogan „This team wins. Everyone wins”, który zwraca uwagę na to, że nieważne kto wygrywa - kobiety czy mężczyźni - zwycięstwo jest tak samo istotne. W spocie pojawiają się Alex Morgan, Alyssa Neaher czy Tobin Heath, które przyczyniły się do zwycięstwa Stanów Zjednoczonych w Pucharze Świata już czwarty raz z rzędu. Ma ono na celu zwrócenie uwagi nie tyko, jak historyczna jest to chwila, ale przede wszystkim, jak ważny jest to moment dla tej dyscypliny w przypadku wszystkich kobiet.