Takich miejsc na świecie jest niewiele. Wcześniej tego typu butiki otwarto m.in. w Paryżu w dzielnicy Marais, a także we Florencji, Rzymie czy Hamburgu. Polski jest pierwszym w tej części Europy, co jest powodem do radości, choć niestety fani i fanki marki na butik Chanel z ubraniami, torebkami oraz obuwiem będą musieli jeszcze poczekać. W warszawskiej Galerii Mokotów otwarto bowiem Chanel Fragrance & Beauty Boutique, miejsce poświęcone niemalże w całości kosmetykom.
 

Karl Lagerfeld nie żyje. Projektant Chanel odszedł w wieku 85 lat >>>

Butik Chanel w Polsce – co w nim znajdziemy?

Do tej pory kosmetyki francuskiego domu mody można było kupić w multibrandowych perfumeriach, a od 17 października działa osobna, w pełni dedykowana im przestrzeń. Na parterze Galerii Mokotów, niedaleko fontanny, za szklanymi drzwiami stworzono urodowe królestwo marki.

Jak udało się zachować luksusowy charakter domu mody Chanel w centrum handlowym? To przede wszystkim zasługa przepięknego wnętrza butiku, które utrzymane jest w odcieniach beżu, bieli, czerni i czerwieni. Dzięki temu, że nie jest on w całości otwarty na pasaż Galerii Mokotów, ponieważ został częściowo oszklony, sprawia wrażenie intymnego miejsca, jakby wydzielonego z gwarnej przestrzeni centrum. To z pewnością pomoże w zbudowaniu więzi między domem mody, a klientami.

Jak przystało na Chanel, butik jest niezwykle elegancki i ekskluzywny, z jasnymi ścianami kontrastują czarne lakierowane konsole, a na wejściu gości wita geometryczny stół ekspozycyjny z nowościami. To właśnie tutaj fanki beauty będą mogły wybierać z bogatej oferty zapachów. Wyłącznie w Chanel Fragrance & Beauty Boutique znajdziecie wyjątkową linię Les Exclusifs de Chanel. Każdy z 16 zapachów jest kultowy i każdy opowiada inną część historii Coco Chanel. W identycznych flakonach zamknięto jej wspomnienia z Rue Cambon, gdzie mieści się do dziś główny butik i pracownia marki, ale także z La Pausy, letniej rezydencji projektantki na Riwierze Francuskiej. Są także perfumy upamiętniające ważne postacie z jej życia, jak Misia Sert czy Boy Capel.

Najlepsze cytaty Coco Chanel – o modzie, stylu i kobiecości >>>

W warszawskim butiku i nigdzie indziej w Polsce dostępna jest także linia Les Eaux de Chanel, genialnych zapachów, z których Paris-Venise jest naszym zdecydowanym faworytem. Kolekcjonerzy z dużym portfelem mogą zainteresować się za to limitowanymi flakonami o pojemności ok. 900 ml, które wypełniają takie klasyki jak np. Chanel N°5. Ich cena plasuje się w okolicach 100 tysięcy złotych za sztukę.

W Chanel Fragrance & Beauty Boutique oprócz zapachów znajdziemy również kosmetyki do pielęgnacji i makijażu. Pełna gama kolorystyczna szminek czy lakierów do paznokci stworzonych przez Lucię Picę, Chanel Global Creative Designer Makijażu i Koloru to wystarczający powód, by odwiedzić niebawem Galerię Mokotów. Co więcej, na miejscu do dyspozycji klientów są konsultantki, które pomogą wybrać odpowiednie produkty, zdiagnozują problemy z cerą oraz dopasują do niej pielęgnację, a także podpowiedzą, który zapach warto kupić. Istnieje również możliwość umówienia indywidualnego spotkania z ekspertem butiku.

To jednak nie wszystko. Na jednej ze ścian butiku znajdziemy wyeksponowane... okulary przeciwsłoneczne. To jedyne akcesoria, które tutaj kupimy. Jeżeli chcecie obejrzeć ich pełną kolekcję, a także poznać nowości marki (limitowaną edycję Chanel N°5 w bordowym flakonie wpisujemy na listę wymarzonych gwiazdkowych prezentów) odwiedźcie butik Chanel. Działa w godzinach pracy Galerii: od poniedziałku do czwartku w godzinach 10-22, od piątku do soboty w godzinach 9-22, a w niedziele handlowe od 10:00 do 21:00.

Zobacz także: Karl Lagerfeld, dyrektor kreatywny Chanel, sprzedaje swoją willę za 12 milionów dolarów >>>