Trudno całą historię mody ująć na 170 stronach, a jednak im się udało. Wyzwania podjęła się popularna polska platforma z modą online domodi.pl, która do współpracy zaprosiła najznamienitsze osobistości z branży, m.in. Tamarę Gonzalez Pereę, Annę Halarewicz, Paulinę Smaszcz-Kurzajewską, Asię Typek czy Martę Siniło. W efekcie powstała nieduża książka, która idealnie sprawdzi się na stoliku do kawy albo w biblioteczce każdej fanki mody – „Słownik mody”. Jej rozszerzeniem jest wirtualna wersja słownika, którą znajdziecie pod adresem: https://slownikmody.domodi.pl/ 

Domodi stworzyło pierwszy „Słownik mody”, kompendium wiedzy o modzie w pigułce

To pierwsza i jedyna w Polsce tak obszerna próba zebrania w jednym miejscu pojęć związanych z modą: od nazwisk najsłynniejszych projektantów i nazw najbardziej legendarnych marek aż po nazwy kultowych już ubrań i dodatków, a także dominujących zjawisk w branży. Ze „Słownika mody” dowiecie się więc m.in. kim był Azzedine Alaïa, a kim Cristóbal Balenciaga, jaki wpływ na modę miała Audrey Hepburn, a jaki Grażyna Hase, poznacie historię marek Hermès, Lacoste albo Tiffany & Co, a także dowiecie się, co kryje się pod pojęciami: outfit, utility clothing, tweed, sztyblety albo krynolina. A wszystko to okraszone ciekawostkami, anegdotami i... pięknymi zdjęciami autorstwa Antoniny Lasoty, Róży Smółki i Aniki Batkowskiej. I w cudnej szacie graficznej, za którą odpowiada  Angelika Kukioła. 

„Słownik mody” idealnie wpisuje się w hasło towarzyszące naszej marce – cała moda w jednym miejscu. Celem tego projektu było wyjście poza dotychczasowy schemat. Stworzenie modowego „must know” a jednocześnie „must have” dla wszystkich tych, którzy kochają modę – tak samo jak my!” – powiedziała o inicjatywie Martyna Głowińska, marketing i PR manager Domodi. Dodając, że w książce znajdziecie ponad 200 haseł. A w jego internetowej wersji jeszcze więcej! To „kultowe modele ubrań, torebek i butów, których nazwy znasz, ale ich historia może Cię zaskoczyć. To ikony mody, które do dziś są wzorem dla fashionistek. To projektanci, najpopularniejsze marki, trendy i style, które ukształtowały modę znaną nam dziś”.

„Słownik mody” to nie tylko książka, znajdziecie go też w internecie!

Zła wiadomość? „Słownik mody”  w wersji książkowej powstał jedynie w 200. egzemplarzach i nie można go kupić. Dobra? Wciąż możecie go mieć. W dodatku można go wygrać! Wystarczy wziąć udział w konkursach organizowanych na platformie domodi.pl oraz przez współautorów książki.

Zawsze możecie też zajrzeć do wirtualnej wersji słownika. Róbcie to regularnie, bo słownik ciągle się poszerza, a do autorów ciągle dołączają nowe nazwiska z branży. Inspirujące!