Produkty PUMA x Palomo Spain inspirowane są gwiazdami futbolu z lat 70-tych i ich bogatym życiem poza boiskiem. Łączą w sobie ekstrawagancje z charakterystycznymi dla Palomo, romantycznymi projektami couture. „Moim celem w ramach tej współpracy było przeniesienie naszej ponadprzeciętnej energii do świata PUMA, jednocześnie wychodząc poza strefę komfortu poprzez projektowanie ubrań sportowych. To właśnie skłoniło mnie do subtelnego nawiązania do Johana Cruyffa, ikony piłki nożnej lat 70-tych, który jest również doskonałym ucieleśnieniem estetyki Palomo Spain w sporcie.” – mówi Alejandro Gómez Palomo, założyciel i dyrektor kreatywny Palomo Spain. „Wspaniale było współpracować z firmą posiadającą narzędzia do pracy, których nie mam w swoim atelier, ponieważ pozwoliło nam to podejść do kolekcji w znacznie bardziej techniczny sposób niż zwykle.” 

„Skrzyżowanie rzemiosła i technologii jest interesujące, ponieważ wcale nie jest ono takie oczywiste; techniczny proces produkcji był niezbędny do stworzenia skomplikowanych haftów i detali, które są znakiem towarowym Palomo. Te delikatne elementy graficzne uzupełniają kolekcję i zapewniają odpowiednią równowagę klasycznym sylwetkom.” – mówi Heiko Desens, globalny dyrektor kreatywny PUMA.  

Dzięki precyzyjnym i ponadczasowym krojom i stonowanej kolorystyce, kolekcja jest neutralna pod względem płci. Obejmuje m.in.: dres T7 z lamówką i logotypem PUMA x Palomo Spain, inspirowaną piłką nożną koszulkę polo z zamkiem i haftem, nylonowe szorty T7, koszulkę frotte czy nylonowy płaszcz. Pośród oferty obuwia pojawił się model Weekend oraz mokasyny Nitefox z odważną trekkingową podeszwą. Dostępna jest również sznurowana wersja Nitefox. Kolekcja oferuje także akcesoria - tym razem duet postawił na kopertówki, haftowane czapki czy satynowe szaliki.  

„Podejście Palomo Spain do mody jest zawsze ciepłe i przyjazne, niezależnie od tego, czy wybiera kolory, materiały czy inspiracje. Radosny etos marki natychmiast do nas przemówił, a poczucie buntu wobec stereotypów oraz celebracja autoekspresji jest również tym, co cenimy w PUMA.” – mówi Heiko Desens. 

Kolekcja dostępna jest za pośrednictwem PUMA.com, palomospain.com, w oficjalnych sklepach PUMA oraz w wybranych sklepach partnerskich.