Kampania zapachu "Gucci Guilty", w której pojawił się przyjaciel artysty Jared Leto była niekwestionowanym sukcesem dyrektora kreatywnego włoskiego domu modu.  Alessandro Michelle postanowił zmienić postrzeganie marki, która od zawsze kojarzyła się z konserwatywną elegancją i od najnowszego sezonu Gucci zamazuje granice między światem damskim i męskim

Kolejny odważny krok ze strony dyrektora kreatywnego była kampania "Gucci Cruise", w którym pojawiła się legenda brytyjskiego kina Vanessa Redgrave. 80. aktorka pozuje w towarzystwie młodych modelek i modeli prezentujące ponadczasowe ubrania z najnowszej kolekcji. 

Od kiedy Michele objął stanowisko dyrektora kreatywnego marki, swoimi decyzjami pokazuje, że zna się na rzeczy. Nikogo więc nie powinno dziwić, że w najnowszej kampanii promującej garnitury z kolekcji "Gucci Cruise" pojawia się Tom Hiddleston. Słupki popularności aktora skoczyły ostatnio mocno w górę ze względu na związek, a potem głośne rozstanie z Taylor Swift. Michele wprowadza nutę ekstrawagancji do klasycznych garniturów, decydując się wyraziste grafiki i fakturę - w końcu fundamentem marki jest krawiectwo na wysokim poziomie.