Obecnie trwa „Month Pride”, czyli międzynarodowy „Miesiąc Dumy” to szereg wydarzeń, które odbywają się co roku i mają na celu wsparcie społeczności LGBTQ. Ogólnoświatową inicjatywę zapoczątkowały zamieszki Stonewall w 1969 roku w Nowym Jorku, które były również początkiem ruchu, walczącego o prawa gejów, lesbijek, osób biseksualnych i transpłciowych. W związku z tym na całym świecie przez miesiąc odbywają się parady równości (niestety w tym roku z powodu koronawirusa odwołano paradę), a także kampanie społeczne, mające na celu zwiększenie świadomości na temat społeczności LGBTQ oraz ich praw. W akcję angażują się również znane osoby, a także marki z różnych branż, które walczą o szacunek i tolerancję. 

Oprócz Miesiąca Dumy, w czerwcu ma miejsce również inne święto – dwa dni temu celebrowaliśmy Międzynarodowy Dzień Seksu. Z tej okazji Durex wypuścił nową kampanię prezerwatyw „Głośni w łóżku”, do której zaprosił pary zarówno hetero, jak i homoseksualne. TVP odmówił emisji reklamy i zdjął ją z anteny. 

Marka Esprit stworzyła unisexową kolekcję w duchu LGBTQ >>>

TVP nie wyemituje reklamy Durex, w której jest homoseksualna para 

Telewizja Polska odmówiła emisji reklamy Durex „Głośni w łóżku”, w której znalazła się homoseksualna para. W oświadczeniu dla serwisu Wirtualnemedia.pl TVP poinformowało, że widzowie składali skargi na „filmy reklamowe zawierające treści intymne”. Serwis poinformował o tym, że Telewizja Polska powołała się na przepisy z ustawy o radiofonii i telewizji, które mówią m.in. o tym, że „sceny i treści mogą mieć negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich”. W oficjalnym oświadczeniu, jakie otrzymały Wirtualnemedia.pl, czytamy natomiast, że „Na etapie konsultacji z domem mediowym Biuro Reklamy zgłosiło zastrzeżenia do jednej z kreacji planowanej w kampanii. Zastrzeżenie to wynikało w szczególności z dużej ilości skarg widzów, jakie Telewizja Polska otrzymywała na filmy reklamowe zawierające treści intymne. Ostatecznie reklamodawca poinformował nas, że zamierza oprzeć kampanię wyłącznie na kreacji, do której Biuro Reklamy zgłosiło zastrzeżenia. Dotychczasowa opinia została podtrzymana, a dom mediowy poinformował, że nie zamierza zlecać kampanii”, przekazało serwisowi Centrum Informacji TVP. 

Kampania Durex „Głośni w łóżku” przedstawia cztery różne pary bez doświadczenia aktorskiego, które żyją ze sobą na co dzień. Reklama ma na celu uzmysłowić, że rozmowa to podstawa związku i zachęcić do dialogu na temat swoich potrzeb – bez tego ciężko jest się porozumieć. Bez względu na płeć, wiek, staż związku czy posiadanie dzieci. Spot, który możecie obejrzeć w galerii powyżej, jest subtelny, naturalny i nie wzbudza negatywnych emocji. Oczywiście to wciąż reklama prezerwatyw, ale jednocześnie głosi wartości takie jak tolerancja i szacunek dla orientacji seksualnej, promując różnorodność i walcząc o równość

Przypomnijmy, że kilka miesięcy temu Polska została uznana za najbardziej homofobiczny kraj w Europie w rankingu ILGA Europe na podstawie analizy krajowego prawodawstwa oraz praktyki stosowania prawa w sześciu kategoriach: równość i zakaz dyskryminacji, rodzina, wolność zgromadzeń, zrzeszania i ekspresji, przestępstwa z nienawiści i mowa nienawiści, uzgadnianie płci i integralność cielesna oraz prawo do azylu.