Niektóre marki słyną nie tylko z charakterystycznych elementów garderoby, jak Molly Goddard z tiulowych spódnic i sukienek albo Ashish z cekinowych kreacji. Inne brandy poza konkretnym stylem oferują swoim klientom i klientkom logo, które przez lata zdobyło ogromną popularność i jest rozpoznawane na cały świecie. Większość osób bez trudu kojarzy symbol Chanel, Gucci, Louis Vuitton, Versace albo Burberry. Zakup ubrań i dodatków ozdobionych takim popularnym logo może jednak nie być w zasięgu każdego portfela. Koszt pojedynczego elementu garderoby w tych przypadkach może wynieść kilka, kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Na znanym logo domu mody wybór jednak się nie kończy. Jeżeli logomania to trend, który wpisuje się w twój gust, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wybrać ubrania i dodatki z równie znanym symbolem, za który jednak nie trzeba zapłacić majątku. Sprawdź, które marki chętnie wybierają fashionistki! Ich ubrania i dodatki z logo mogą być prawdziwą inspiracją podczas zakupów.

Ubrania i dodatki z logo – Pinko

Pinko to marka premium, ale choć oferowane przez nią ubrania i dodatki nie należą do najtańszych, to w porównaniu z cenami elementów garderoby z kolekcji domów mody, są w miarę przystępne. Jednak choć nie kosztują wielokrotności pensji, to mogą pochłonąć sporą jej część. Mimo to miłośniczek tej marki nie brakuje.

Charakterystyczne logo stało się już kultowe. Dwa ptaki, które możemy zobaczyć często na zapięciach torebek, klamrach pasków, a nawet na swetrach i sukienkach, nie są przypadkowym wyborem. Ich obecność ma symbolizować wolność, kobiecość i czułość, które są wartościami ważnymi dla tej włoskiej marki.

Ubrania i dodatki z logo – Nike

Wśród popularnych logotypów są nie tylko te wylansowane przez marki z wyższej półki. Na świecie istnieje też kilka marek sportowych, które cieszą się tak ogromnym zainteresowaniem, że niemal każdy jest w stanie je rozpoznać. Wśród nich nie sposób przegapić Nike. Charakterystyczny symbol, choć nawet w komunikacji marki pojawia się jako fajka, która potwierdza jakiś wybór, to jednak ma zupełnie inne znaczenie.

Logo Nike to skrzydła bogini zwycięstwa, której imię wybrał sobie brand. W tym przypadku mają one być alegorią sukcesu w dziedzinie sportu. To właśnie marka Nike pokazała, że aktywność fizyczna nie jest przeznaczona tylko dla zawodowców. Każdy może być sportowcem. Slogan „just do it” nie jest tu przypadkowy. Wśród fashionistek największym powodzeniem cieszą się buty z logo Nike. W każdym sezonie popularność zdobywa inny model. W ostatnim czasie przebojem były sneakersy Nike Dunk.

Ubrania i dodatki z logo – Guess

Wśród marek cieszących się dużą popularność jest także Guess. Ich charakterystyczny odwrócony trójkąt ze znakiem zapytania i wpisaną nazwą marki to symbol, który można kojarzyć głównie z T-shirtów i bluz. Nie mniej popularna jest także nazwa marki zapisana konkretną czcionką, która często pojawia się na torebkach i innych dodatkach. Do tego marka Guess ma także swój monogram. Wzór z literami „g” można znaleźć zarówno na ubraniach, jak i dodatkach.

Zobacz także:

Pomimo że Guess nie trzyma się tylko jednego charakterystycznego znaku, to każdy z nich cieszy się popularnością wśród fanek i fanów brandów. Takich przykładów, gdzie rozpoznawalność opiera się nie tylko na jednym symbolu, w świecie mody można znaleźć znacznie więcej. Versace ma meduzę, grecki szlaczek i nazwę marki zapisaną charakterystyczną czcionką. Podobnie jest też w przypadku domu mody Burberry, który jeszcze bardziej niż z logo słynie z konkretnego wzoru kraty.

Ubrania i dodatki z logo – adidas

Trzy paski w logo marki adidas to znak, który jest znany na całym świecie. Pomimo że logotyp przechodził już różne metamorfozy i obecnie występuje w kilku odsłonach, to nikt nie ma wątpliwości, że trzy lampasy na spodniach lub trzy paski na butach, to logo adidas. Fashionistki najchętniej sięgają po buty tej marki.

Sneakersy adidas można podzielić na ponadczasowe przeboje i sezonowe hity. Do pierwszej grupy można zaliczyć chociażby buty sportowe adidas Superstar lub Stan Smith. Ta druga podlega natomiast ciągłym zmianom, choć te polegają często na odświeżaniu modeli sprzed lat. W ostatnim sezonie popularnością cieszyły się sneakersy adidas Ozweego.

Ubrania i dodatki z logo – Calvin Klein

Wielkie litery „CK” na bluzach, swetrach, T-shirtach, a nawet dodatkach od razu kojarzą się z marką Calvin Klein. Wybór inicjałów na logo to częsta praktyka. Tak zrobili Coco Chanel, Louis Vuitton, Yves Saint Laurent i Christian Dior. Jeżeli jesteś miłośniczką ozdabiania w ten sposób swoich stylizacji, to w kolekcji Calvin Klein znajdziesz wiele logowanych elementów garderoby.